| Notaka

“«Μάχες» στα Πρατήρια Βενζίνης”.

Έντονη κινητικότητα επικρατεί στο χώρο των πρατηρίων καυσίμων, καθώς τόσο οι ιδιοκτήτες τους, όσο και οι συνεργαζόμενες εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προσπαθούν να προστατευθούν από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης.

 Του Στέφανου Κοτζαμάνη, 

Έντονη κινητικότητα επικρατεί στο χώρο των πρατηρίων καυσίμων, καθώς τόσο οι ιδιοκτήτες τους, όσο και οι συνεργαζόμενες εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προσπαθούν να προστατευθούν από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης.

Κατά την τελευταία πενταετία έχουν κλείσει γύρω στα δύο χιλιάδες πρατήρια, λόγω της μειωμένης εγχώριας ζήτησης, ενώ από φέτος οι πρατηριούχοι καλούνται να αντιμετωπίσουν δύο επιπρόσθετες δυσκολίες:

Πρώτον, την επιβάρυνση των περιθωρίων κέρδους τους από τις αυξημένες προμήθειες των τραπεζών, καθώς μεγαλύτερο ποσοστό των συναλλαγών γίνεται μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών και

δεύτερον, εξ’ αιτίας της αύξησης των πετρελαϊκών τιμών, την απαίτηση μεγαλύτερου κεφαλαίου κίνησης για τον ίδιο όγκο πωλήσεων.

«Δεν είναι τυχαίο, ότι τα ποσοστά παραβατικότητας που εντοπίζονται στα πρατήρια καυσίμων είναι τόσο μεγάλα. Με τη ζήτηση στα χαμηλά και τους φόρους στα ύψη, ο ανταγωνισμός είναι σκληρότατος και αρκετές φορές βλέπω τιμές λιανικής που αποκλείεται να μην κρύβουν κάτι το ύποπτο. Δυστυχώς, τη συμπεριφορά των κακών επαγγελματιών την πληρώνουν οι συνεπείς ανταγωνιστές τους, όπως επίσης οι νομοταγείς εταιρείες, το ελληνικό δημόσιο και ο ίδιος ο καταναλωτής» δηλώνει παράγοντας του πετρελαϊκού κλάδου.

Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, αρκετές εταιρείες όπως οι θυγατρικές της Motor Oli (Shell, Avin) και των Ελληνικών Πετρελαίων (BP και ΕΚΟ) ακολουθούν πολιτική αύξησης των ιδιόκτητων πρατηρίων τους, καθώς με αυτόν τον τρόπο:

α) Αποφεύγουν τον κίνδυνο των επισφαλειών και

β) Επιχειρούν να μετατρέψουν αυτά τα πρατήρια σε ευρύτερα σημεία πώλησης περισσότερων προϊόντων (π.χ. καφέδες, νερά, αναψυκτικά, τρόφιμα, άλλα καταναλωτικά είδη) και υπηρεσιών (π.χ. ασφαλίσεις οχημάτων), με στόχο την αποδοτικότερη εκμετάλλευσή τους.

«Η διάθεση των πρόσθετων προϊόντων αποτελούν στην Ελλάδα μόλις γύρω στο 5% των συνολικών πωλήσεων των πρατηρίων, ενώ το ποσοστό αυτό στην Ευρώπη ανέρχεται έως και το 45%. Φυσικά, δεν αναμένουμε ότι στην Ελλάδα θα φτάσουμε στο 45%, λόγω των πολλών περιπτέρων και των mini markets που υπάρχουν, ωστόσο υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανόδου σε βάθος χρόνου, ιδιαίτερα στο βαθμό που ο αριθμός των καταστημάτων λιανικής περιορίζεται», υποστηρίζει παράγοντας της αγοράς.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Motor Oil, η οποία όταν εξαγόρασε το δίκτυο της Shell, βρήκε γύρω στα 200 ιδιόκτητα πρατήρια. Σήμερα, ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί στα 285 και ανεβαίνει κατά 20-25 κάθε χρόνο, με την εταιρεία να έχει διευρύνει μέσω συμφωνιών, την γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων στο δίκτυο των πρατηρίων της. Περισσότερα από 100 είναι και τα ιδιόκτητα πρατήρια της Avin.

Πέραν αυτών, η ανταγωνιστικότητα των πρατηρίων επηρεάζεται και από τις προωθητικές κινήσεις, στις οποίες προχωρούν οι εταιρείες πετρελαίου με τις οποίες συνεργάζονται. Ενδεικτικά παραδείγματα είναι τα λανσαρίσματα από όλες τις εταιρείες καυσίμων υψηλότερης προστιθέμενης αξίας, (με στόχο όχι μόνο τη διεύρυνση των περιθωρίων κέρδους, αλλά και την προσέλκυση μεριδίων από τον ανταγωνισμό), ή ακόμη και την έκδοση loyalty cards.

Σημαντικές προσπάθειες γίνονται μέσω προσφορών, τιμολογιακών πολιτικών (έμφαση στις χαμηλές τιμές), αλλά και μεθόδων ενίσχυσης των brand names (του διαδικτύου μη εξαιρουμένου).

Επιπρόσθετα, αξιοσημείωτες είναι οι κινήσεις συνεργασίας εταιρειών με τράπεζες, μέσω των οποίων οι τελευταίες ανταμείβουν τους πελάτες τους για τις αγορές τους μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών, ή για την γενικότερη συνεργασία μαζί τους (π.χ. προθεσμιακές καταθέσεις) με εκπτώσεις ή με δωρεάν κουπόνια καυσίμων.

Τέλος, συνεχίζεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών εμπορίας πετρελαίου για την προσέλκυση πρατηρίων, κινήσεις βέβαια που γίνονται πολύ πιο προσεκτικά σε σχέση με την προ κρίσης εποχή, λόγω των πιθανών επισφαλειών.

Έτσι, η REVOIL αύξησε πέρυσι τον όγκο των πωλούμενων καυσίμων της κατά 4,85%, ανεβάζοντας το μερίδιό της στο 10,83% και ενισχύοντας το δίκτυό της με 21 πρατήρια (στα 541, μετά την πρόσκτηση 73 και την αποχώρηση 52). Επιπλέον, όφελος για την REVOIL θα προκύψει φέτος από τη μειωμένη έκθεσή της στη ζημιογόνο δραστηριότητα της ναυτιλίας (έχουν ήδη πωληθεί τα δύο από τα τρία πλοία).

Η ΕΛΙΝΟΙΛ αύξησε και αυτή πέρυσι το μερίδιό της στο 9,5%, έχοντας κερδοφόρο αποτέλεσμα και συγκριτικά πλεονεκτήματα (πχ δραστηριοποίηση σε περισσότερες αγορές καυσίμων μειώνοντας τον κίνδυνο, ευκολία μεταφοράς στα νησιά όπου έχει υψηλότερο μερίδιο).

(Πηγή: euro2day.gr)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!