Skip to main content
| Notaka

“Με ελληνικά τάνκερ ταξιδεύει στις διεθνείς αγορές το ιρανικό αργό”.

Μετά από την άρση του εμπάργκο κατά του Ιράν, η διεθνής ζήτηση για ιρανικό αργό έχει διπλασιαστεί όπως δείχνουν και τα στοιχεία για το θαλάσσιο εμπόριο ιρανικού αργού: Το 2016 διακινήθηκαν 563 δις dwt όταν μόλις ένα χρόνο πριν οι ποσότητες ιρανικού αργού που διακινήθηκαν ήταν 277 δισ. dwt.

 

Μετά από την άρση του εμπάργκο κατά του Ιράν, η διεθνής ζήτηση για ιρανικό αργό έχει διπλασιαστεί όπως δείχνουν και τα στοιχεία για το θαλάσσιο εμπόριο ιρανικού αργού: Το 2016 διακινήθηκαν 563 δις dwt όταν μόλις ένα χρόνο πριν οι ποσότητες ιρανικού αργού που διακινήθηκαν ήταν 277 δισ. dwt.

Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν από τη Vesselsvalue, ο μεγαλύτερος εμπορικός προορισμός για το πετρέλαιο του Ιράν ήταν η Κίνα με συνολικά 105 φορτία, ενώ ακολουθούν η Ινδία με 85 φορτία, το ίδιο το Ιράν με 64 φορτία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 58, η Ν. Κορέα με 39, η Τουρκία με 38 και η Ιαπωνία με 31. 

Μεγαλύτερος Ευρωπαϊκός προορισμός ήταν η Γαλλία στην οποία κατευθύνθηκαν 21 τάνκερ, ακολουθεί η  Ιταλία με 15 ενώ στην Ελλάδα έφτασαν 14 φορτία.

Σε ό,τι αφορά τα πλοία που μετέφεραν το ιρανικό αργό στις διεθνείς αγορές, εδώ έχουμε για μια ακόμη φορά ελληνική κυριαρχία. Σημειώνεται ότι ο μεγαλύτερος ναυλωτής είναι η κρατική εταιρεία του Ιράν NITC. Μάλιστα την περυσινή χρονιά υπήρξε σημαντική αύξηση των ναυλώσεων ελληνικών συμφερόντων τάνκερ suezmax, που έφτασαν σε αριθμό συνολικά τα 81.

Ποιες ήταν οι εταιρείες που επωφελήθηκαν περισσότερο σύμφωνα με τα στοιχεία της Vesselsvalue;

Η Dynacom συμφερόντων εφοπλιστή Γ. Προκοπίου με 15 τάνκερ, η Delta Tankers συμφερόντων Δ. Διαμαντίδη με 12 τάνκερ, η Euronav (πρώην εταιρεία του Π. Λιβανού) με 9 τάνκερ, η Polembros Shipping συμφερόντων Σπύρου Πολέμη με 9 τάνκερ, η Avin International  με 7 τάνκερ, η Olympic Shipping and Management του ιδρύματος Ωνάση με 5 τάνκερ, η New Shipping συμφερόντων Α. Πολέμη με 5 τάνκερ και η Thenamaris της οικογένειας Μαρτίνου με 4 τάνκερ. 

Εκτός των ναυτιλιακών ελληνικών συμφερόντων, στο θαλάσσιο εμπόριο ιρανικού αργού συμμετείχαν επίσης 45 τάνκερ της NITC, 8 τάνκερ της Cosco καθώς και 68 ακόμη πλοία άλλων εταιρειών. 

Τέλος το μεγάλο ερωτηματικό πλέον αφορά στη στάση απέναντι στο Ιράν της νέας αμερικανικής διοίκησης, με δεδομένο ότι ήδη ο πρόεδρος Τραμπ έχει δώσει σαφή δείγματα ότι θα ακολουθήσει σκληρή γραμμή απέναντι στην Τεχεράνη. 

(Χ. Φλουδόπουλος, capital.gr)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!