Skip to main content

“Θέσεις Π.Ο.Π.Ε.Κ, στην ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ”.

Οι θέσεις της Π.Ο.Π.Ε.Κ επί των άρθρων του Σχεδίου Νόμου που αφορά την ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.

 

Ολοκλήρωση Δημόσιας Διαβούλευσης

28 Οκτωβρίου 2016, 16:33 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (Π.Ο.Π.Ε.Κ)

Μόνιμος Σύνδεσμος

Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  title=”Θετική Ψήφος” v:shapes=”up-4890″>   

ΑΡΘΡΟ 1
Διαδικασία Χορήγησης Άδειας Ίδρυσης Πρατηρίου Υγρών Καυσίμων
Να επαναδιατυπωθεί η παράγραφος
γ1)i) δεν καταδικάστηκε τελεσίδικα κατά την τελευταία οκταετία για νοθεία καυσίμων, για λαθρεμπορία καυσίμων,
γ2) i) δεν καταδικάστηκε ο ίδιος ή/και το νομικό πρόσωπο που εκπροσωπεί τελεσίδικα, κατά την τελευταία οκταετία για νοθεία καυσίμων, καθώς και για λαθρεμπορία καυσίμων (προκειμένου περί Α.Ε. αναφέρεται ότι η Α.Ε. δεν καταδικάστηκε για νοθεία ή λαθρεμπορία καυσίμων την τελευταία οκταετία),

28 Οκτωβρίου 2016, 16:41 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (Π.Ο.Π.Ε.Κ)

Μόνιμος Σύνδεσμος

Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:   

ΑΡΘΡΟ 3 Διαδικασία Αλλαγής Δικαιούχου Άδειας Λειτουργίας Πρατηρίου Υγρών Καυσίμων
Θ) Υπεύθυνη Δήλωση σύμφωνα με το άρθρο 8του ν. 1599/1986, του έχοντος την άδεια ίδρυσης, στην οποία να δηλώνεται η συναίνεση του, στην παραχώρηση της εκμετάλλευσης του πρατηρίου στον νέο δικαιούχο.
«Η παραπάνω παράγραφος πρέπει να διαγραφεί, γιατί δεν μπορεί επ’ ουδενί να σχετίζεται η συναίνεση του έχοντος την άδεια ίδρυσης, ως προϋπόθεση εκμετάλλευσης του πρατηρίου από τον νέο δικαιούχο-μισθωτή του χαρακτηρισμένου ακινήτου-πρατηρίου».

28 Οκτωβρίου 2016, 18:57 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (Π.Ο.Π.Ε.Κ)

Μόνιμος Σύνδεσμος

Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:   

Με Απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την δημιουργία, ανάπτυξη, λειτουργία και συντήρηση του ανωτέρω ψηφιακού μητρώου, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία σχετική λεπτομέρεια.»

Η Υπουργική Απόφαση για τον καθορισμό των όρων και των προϋποθέσεων του ανωτέρω ψηφιακού μητρώου, με τα στοιχεία όλων των πρατηρίων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, επιβάλλεται να εκδοθεί εντός αυστηρού χρονοδιαγράμματος 6 μηνών.

28 Οκτωβρίου 2016, 16:27 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (Π.Ο.Π.Ε.Κ)

Μόνιμος Σύνδεσμος

Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:   

ΑΡΘΡΟ 11 Υπεύθυνος λειτουργίας και Αναγγελία Έναρξης επαγγέλματος εκμεταλλευτή πρατηρίου παροχής καυσίμου και Ενέργειας

Οι πολυάριθμοι έλεγχοι που εφαρμόζονται στα πρατήρια καυσίμων σε σχέση με το παρελθόν, υπερκαλύπτουν και εξασφαλίζουν στο μέγιστο βαθμό την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία τους. Ως εκ τούτου,
«Σε κάθε πρατήριο καυσίμων Υπεύθυνος λειτουργίας αυτοδίκαια και αυτονόητα είναι ο εκμεταλλευτής του πρατηρίου».

28 Οκτωβρίου 2016, 17:38 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (Π.Ο.Π.Ε.Κ)

Μόνιμος Σύνδεσμος

Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:   

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΣΕ ΙΣΟΓΕΙΑ ΚΤΙΡΙΩΝ ΜΕ ΟΡΟΦΟΥΣ

α1) Εγκατάσταση και ορθή λειτουργία συστήματος ανάκτησης ατμών stage II
Είναι ήδη υποχρεωτικό σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, να εγκαθίσταται σε όλα τα πρατήρια που διαθέτουν βενζίνες, με καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης εγκατάστασης και λειτουργίας έως τις 31/12/2018, επομένως το κόστος αυτό προκύπτει από το θεσμικό πλαίσιο που ήδη υπάρχει. Η προτεινόμενη σχετική διάταξη του σχεδίου νόμου, απλά καθορίζει να ολοκληρωθεί πιο σύντομα χρονικά η εγκατάσταση του συστήματος stage II, προκειμένου τα πρατήρια στα ισόγεια να συνεχίσουν τη λειτουργία τους επ’ αορίστου.

α2) Εγκατάσταση μόνιμου συστήματος ανιχνευτών υδρογονανθράκων με ανιχνευτές αντιεκρηκτικού τύπου με πιστοποίηση ΑΤΕΧ
• Στον ισόγειο χώρο του πρατηρίου (2τεμ.Χ50€=100€)
• Εντός των φρεατίων των αντλιών – διανομέων υγρών καυσίμων (3τεμ.Χ150€=450€)
• Στον χώρο των δεξαμενών προϊόντων (5τεμ.Χ150=750€)
• Στον χώρο στάθμευσης του βυτιοφόρου κατά τον ανεφοδιασμό του πρατηρίου (2τεμ.Χ150=300€)
• Σε δύο τουλάχιστον σημεία των υπογείων χώρων του πρατηρίου ή του σταθμού, εφόσον το πρατήριο ή ο σταθμός διαθέτει υπόγειους χώρους. (2τεμ.Χ50€=100€)
• Πινάκας ανίχνευσης υδρογονανθράκων (1τεμ.Χ300€=300€)
• Διακοπή τροφοδοσία ηλεκτρικής ισχύος στον χώρο των αντλιών και των διανομέων υγρών καυσίμων (emergency shut down) (1τεμ.Χ80€=80€)
• Εγκατάσταση εξοπλισμού συναγερμού και διασύνδεση του (1τεμ.Χ150€=150€)
• Ενεργοποιείται το σύστημα αυτόματης κατάσβεσης (Υφίσταται ήδη)
• Πινάκας πυρανίχνευσης με πυρανιχνευτές (1τεμ.Χ600€=600€)
ΜΕΡΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ: 2.830€

α3) Σύνταξη Μελέτης ΑΤΕΧ και σχεδιαγράμματα για την έκταση του πρατηρίου ή του σταθμού με αντλίες υγρών καυσίμων.
ΜΕΡΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ: 250€
α4) Πιστοποιητικά συμμόρφωσης:
• Για τις μεταλλικές δεξαμενές σύμφωνα με το πρότυπο EN 12285 ή άλλο αντίστοιχο (νέο πρατήριο) (5 δεξαμενέςΧ80€ ανά δεξαμενή = 400€ ανά πενταετία)
• Για τις πλαστικές δεξαμενές σύμφωνα με τα πρότυπα ΕΝ BS 13121-3 ή BS 4994, ή άλλα αντίστοιχα (νέο πρατήριο) (Το ίδιο με τα υγρά)
• Για τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις σύμφωνα με τον Κανονισμός Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων ΗD 384, όπως ισχύει και συμμόρφωση με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες 2014/34/ΕΕ και 1999/92/ΕΚ (1τεμ.Χ150€=150€)
• Για πέντε (5) δίκτυα σωληνογραμμών υγρών καυσίμων απαιτείται έλεγχος υδραυλικής δοκιμής σύμφωνα με τα ισχύοντα Εθνικά ή Ευρωπαϊκά πρότυπα κανονισμούς (5τεμ.Χ80€=400€ ανά πενταετία)
• Για τα αεροφυλάκια, απαιτείται να υποβληθούν και τα απαιτούμενα Πιστοποιητικά συμμόρφωσης σύμφωνα με τα Εθνικά ή Ευρωπαϊκά πρότυπα και Κανονισμούς (1τεμ.Χ80€=80€ ανά πενταετία)
• Για τα ανυψωτικά απαιτείται να υποβληθούν και τα απαιτούμενα Πιστοποιητικά συμμόρφωσης σύμφωνα με τα Εθνικά ή Ευρωπαϊκά πρότυπα και Κανονισμούς. (1τεμ.Χ60€=60€ ανά πενταετία)
Σημείωση τα παραπάνω ποσά αναφέρονται σε κόστη όταν γίνονται μεμονωμένοι έλεγχοι για κάθε εγκατάσταση. Σε περίπτωση που γίνεται με μία επίσκεψη του φορέα ο συνολικός έλεγχος όλων των εγκαταστάσεων τότε εκτιμάται έκπτωση της τάξης έως και 40%.
ΜΕΡΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ: 1.090€
α5) Έκδοση Πιστοποιητικού πυροπροστασίας που υφίσταται και σήμερα (1τεμ.Χ150€=150€)
ΜΕΡΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ: 150€
α6) Εγκατάσταση διάταξης αυτόματου ελέγχου ορθής λειτουργίας συστήματος ανάκτησης ατμών stage I με μόνιμα εγκατεστημένο σύστημα μανδάλωσης (interlock) και περιλαμβάνει τηλεχειριζόμενες βάνες αποκοπής καυσίμου.
• Εξαρτήματα, υλικά και εργασία τροποποίησης σημείου πλήρωσης εντός των φρεατίων των δεξαμενών του πρατήριου με τον ελαστικό βραχίονα πλήρωσης (5τεμ.Χ700€=3500€)
• Εξαρτήματα, υλικά και εργασία τροποποίησης του σημείου σύνδεσης ανάκτησης των ατμών βενζίνης του πρατηρίου με τον ελαστικό βραχίονα επιστροφής των ατμών βενζινών του βυτιοφόρου (1τεμ.Χ300€=300€)
• Εξαρτήματα, υλικά και εργασία διάταξης γείωσης του βυτιοφόρου με το σύστημα γείωσης του πρατηρίου (1τεμ.Χ100€=100€)
• Πινάκας αυτοματισμού του συστήματος (1τεμ.Χ150€=150€)
ΜΕΡΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ: 4.050€
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ: 8.370,00€

28 Οκτωβρίου 2016, 16:49 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (Π.Ο.Π.Ε.Κ)

Μόνιμος Σύνδεσμος

Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:   

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Έμπορων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) ανταποκρινόμενη στη δημόσια πρόσκληση που απέστειλε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μέσω του διαδικτυακού τόπου διαβουλεύσεων http://www.opengov.gr προς τους κοινωνικούς εταίρους, αποστέλλει το παρόν, σχετικά με το περιεχόμενο των διατάξεων του σχεδίου νόμου «ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ».

Αρχικά θα θέλαμε να εκφράσουμε την ικανοποίηση μας για το γεγονός ότι το Υπουργείο σας υιοθετώντας τις προτάσεις που σας είχε καταθέσει πριν από καιρό η Ομοσπονδία μας, κινήθηκε σε θετική κατεύθυνση σχετικά με τη συνέχιση λειτουργίας των πρατηρίων υγρών καυσίμων που λειτουργούν στα ισόγεια πολυόροφων κτιρίων καθώς και με τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης των πρατηρίων υγραερίου (LPG) με τη μείωση της εσωτερικής απόστασης μεταξύ χαρακτηριστικών στοιχείων όπως αντλιών, διανομέων, δεξαμενών, κτιρίων, κλπ.
Η προώθηση για την θέσπιση των παραπάνω μέτρων αποτελούν υποχρέωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Έμπορων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) και καθήκον προς τα μέλη της και συναδέλφους πρατηριούχους, διότι πρώτον δίδεται επαγγελματική προοπτική συνέχισης λειτουργίας σε 1.600 πρατηριούχους περίπου οι οποίοι είναι καταδικασμένοι με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο να σταματήσουν τη λειτουργία τους λόγω ότι λειτουργούν τις επιχειρήσεις τους στα ισόγεια των πολυόροφων κτιρίων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η συνέχιση λειτουργίας των 1.600 πρατηρίων εξασφαλίζει άμεσα το βιοπορισμό όχι μόνο του πρατηριούχου και της οικογένειάς του (τριμελής ή τετραμελής) άλλα και των εργαζομένων σε αυτά (περίπου 1-2 άτομα προσωπικό), δηλαδή άμεσα θα βοηθήσει να διατηρηθούν 8.000 θέσεις εργασίας.
Επιπροσθέτως εκτιμάται ότι εμμέσως θα επηρεάσει θετικά και ένα σημαντικό αριθμό επαγγελματιών, προμηθευτών, μηχανικών, τεχνικών, οι οποίοι παρέχουν εργασία και υπηρεσίες στις επιχειρήσεις αυτές, συνολικά δηλαδή υπολογίζεται ότι άμεσα και έμμεσα θα διατηρηθούν 20.000 θέσεις εργασίας.
Αναγνωρίζουμε βέβαια ότι η Πολιτεία θα πρέπει πάντοτε να διατηρεί τη δημόσια ασφάλεια και γι’ αυτό το λόγο τα πρατήρια αυτά που λειτουργούν στα ισόγεια πολυόροφων κτιρίων θα πρέπει να λάβουν μία σειρά προστατευτικών μέτρων, εκτός αυτών που σήμερα ήδη διαθέτουν. Θα πρέπει όμως τα μέτρα αυτά να κινούνται σε λογικά επίπεδα και να μην οδηγούν σε δυσθεώρητα οικονομικά κόστη, διότι με αυτό τον τρόπο αντί να βοηθηθούν αυτές οι επιχειρήσεις, θα οδηγηθούν ούτως ή άλλως σε κλείσιμο για λόγους οικονομικής αδυναμίας να εφαρμόσουν τα μέτρα αυτά. Επομένως ελλοχεύει ο φόβος τα πρατήρια αυτά να είναι καταδικασμένα σε κλείσιμο ακόμη και με τη αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που προωθείται με τον εν λόγω νομοσχέδιο.
Τα προστατευτικά μέτρα σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συνιστούν μια ρεαλιστική ισορροπία μεταξύ της οικονομικής θεώρησης και της θεώρησης ασφάλειας, περιβάλλοντος και ποιότητας ζωής.

28 Οκτωβρίου 2016, 17:36 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (Π.Ο.Π.Ε.Κ)

Μόνιμος Σύνδεσμος

Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:   

Eν μέσω της δεινούς οικονομικής κρίσης και μετά από το κλείσιμο 2.500 πρατηρίων λόγω οικονομικών δυσχερειών τα τελευταία χρόνια, δίνεται η δυνατότητα προσθήκης εγκαταστάσεων υγραερίου σε όλους τους συναδέλφους που διαθέτουν μικρότερα ακίνητα, με τη μείωση της εσωτερικής απόστασης από 5,00 σε 2,00 μέτρα, χωρίς βεβαίως να θυσιάζεται το παραμικρό από τον παράγοντα ασφάλεια αφού λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα για τις περιπτώσεις αυτές.
Στην εποχή μας όπου οι οικονομικές μετακινήσεις είναι πλέον μία συντριπτική πραγματικότητα, η χρήση του υγραερίου ως καυσίμου κίνησης αποτελεί την πλέον οικονομική επιλογή. Έτσι οι καταναλώσεις του LPG στα πρατήρια αυξάνονται, ενώ τα συμβατικά καύσιμα αντίστοιχα μειώνονται. Για το λόγο αυτό τα πρατήρια που προσφέρουν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού των οχημάτων και με υγραέριο κίνησης πλέον των συμβατικών υγρών καυσίμων, καθίστανται πιο ανταγωνιστικά έναντι αυτών που δεν έχουν τη δυνατότητα λόγω του περιορισμένου χώρου που διαθέτουν εσωτερικά, ώστε να αναπτύξουν τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διακίνησης υγραερίου, κυρίως λόγω της εσωτερικής απόστασης των 5,00 μέτρων. Καθίσταται επομένως σαφές ότι η Πολιτεία ορθώς πράττει, υιοθετώντας την πρότασής μας και προωθεί τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου με τη μείωση της εσωτερικής απόστασης τόσο για λόγους ίσης μεταχείρισης και ισονομίας όσο και για λόγους αποφυγής ανάπτυξης φαινομένων αθέμιτου ανταγωνισμού.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!