Skip to main content
| Notaka

“Τα ΕΛΠΕ άρχισαν τα “ψώνια” από τη Rosneft”.

Στις 22 Σεπτεμβρίου αναμένεται να φτάσει στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ το πρώτο φορτίο πετρελαίου που αγοράστηκε απευθείας από τη ρωσική εταιρείαRosneft χωρίς τη μεσολάβηση traders, στο πλαίσιο της πρόσφατης συμφωνίας του ελληνικού ομίλου με το ρωσικό πετρελαϊκό γίγαντα. 

 

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Στις 22 Σεπτεμβρίου αναμένεται να φτάσει στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ το πρώτο φορτίο πετρελαίου που αγοράστηκε απευθείας από τη ρωσική εταιρείαRosneft χωρίς τη μεσολάβηση traders, στο πλαίσιο της πρόσφατης συμφωνίας του ελληνικού ομίλου με το ρωσικό πετρελαϊκό γίγαντα. 

Η σημασία του deal είναι πολλαπλή, με το φορτίο καταρχάς να έχει εξασφαλιστεί με σημαντικό discount σε σχέση με την τιμή διάθεσης του ρωσικού αργού από traders. Σύμφωνα με πληροφορίες από το 1 εκατομμύριο βαρέλια που προμηθεύονται τα ΕΛΠΕ μεταφράζεται σε όφελος της τάξης των 300 – 350 χιλιάδων δολαρίων, συγκριτικά με την τιμή προμήθειας από traders. 

Σημειώνεται ότι μέσω traders διακινείται το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό του ρωσικού αργού, με αποτέλεσμα οι τιμές που προσφέρουν να είναι δύσκολο να “χτυπηθούν, λόγω όγκου, χρηματοοικονομικών αλλά και logistics στη μεταφορά.

Παρά ταύτα, μέσω της συμφωνίας ΕΛΠΕ – Rosneft, ο ελληνικός όμιλος πέτυχε καλύτερους όρους προμήθειας. Θυμίζουμε ότι εκτός από την πρόσφατη επίσκεψη του διευθύνοντος των ΕΛΠΕ στην Αγία Πετρούπολη όπου τέθηκαν οι βάσεις της συμφωνίας, ακολούθησε στη συνέχεια αποστολή στη Μόσχα στελεχών του ελληνικού ομίλου, οι οποίοι συμμετείχαν σε κοινή ελληνορωσική ομάδα εργασίας, στην οποία και οριστικοποιήθηκαν οι όροι προμήθειας.

Μια ακόμη διάσταση της συμφωνίας ΕΛΠΕ Rosneft, που εγκαινιάζεται στα τέλη Σεπτεμβρίου με το πρώτο φορτίο αφορά στο γεγονός ότι η ρωσική εταιρεία μέχρι το 2017 έχει δεσμεύσει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της σε συγκεκριμένες εταιρείες, ωστόσο καταβάλλεται προσπάθεια να υπάρξει μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση από την επόμενη χρονιά, με αύξηση των ποσοτήτων που διατίθενται απευθείας σε “καλούς πελάτες”, δηλαδή σε σοβαρούς παίκτες της αγοράς διύλισης. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Rosneft μέχρι σήμερα προγραμμάτιζε τη λειτουργία των δικών της διυλιστηρίων με βάση τις ανάγκες σε βενζίνες της εσωτερικής ρωσικής αγοράς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές απώλειες εσόδων στο κομμάτι των εξαγωγών άλλων προϊόντων (diesel κλπ). Ωστόσο η πτώση των τιμών του πετρελαίου που έχει στερήσει σημαντικό μέρος των εσόδων της ρωσικής εταιρείας, έχει οδηγήσει τη Rosneft να αναζητεί βελτίωση στον τρόπο της λειτουργίας της, ιδιαίτερα στο κομμάτι των εξαγωγών.

Τώρα σε σχέση με τα ΕΛΠΕ, στο πλαίσιο της συνεργασίας αναμένεται να έρθουν ακόμη 1 – 2 φόρτια αργού απευθείας από τη Rosneft ωφελώντας αντίστοιχα τα μεγέθη του β εξαμήνου του ομίλου, ο οποίος έχει ήδη δει αξιοσημείωτα οφέλη από την αλλαγή της πολιτικής προμήθειας αργού. Θυμίζουμε ότι αντίστοιχη συμφωνία έχει γίνει και με την Ιρανική NIOC, η οποία μαζί με τις άλλες κινήσεις που έχουν γίνει, συνετέλεσε ώστε να δημιουργηθεί ένα πιο ανταγωνιστικό καλάθι προμηθειών αργού. 

PHGH: Capital.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!