Skip to main content
| Notaka

“ΕΛΠΕ Σημαντική αύξηση καθαρών κερδών”.

Τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA του Ομίλου για το Β’ Τρίμηνο ανήλθαν στα €156 εκατ. αυξημένα κατά 20% έναντι του Β’ τριμήνου του 2015 (€130 εκατ.) διαμορφώνοντας, τα συγκρίσιμα κέρδη EBITDA του Α ’εξαμήνου 2016 σε €326 εκατ. παρά τη σημαντική μείωση, σε σχέση με πέρυσι, αφ’ ενός των περιθωρίων διύλισης Μεσογείου FCC κατά 35% και των περιθωρίων Hydrocracking κατά 12%, αφετέρου δε της ζήτησης στην εγχώρια αγορά καυσίμων.

 Τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA του Ομίλου για το Β’ Τρίμηνο ανήλθαν στα €156 εκατ. αυξημένα κατά 20% έναντι του Β’ τριμήνου του 2015 (€130 εκατ.) διαμορφώνοντας, τα συγκρίσιμα κέρδη EBITDA του Α ’εξαμήνου 2016 σε €326 εκατ. παρά τη σημαντική μείωση, σε σχέση με πέρυσι, αφ’ ενός των περιθωρίων διύλισης Μεσογείου FCC κατά 35% και των περιθωρίων Hydrocracking κατά 12%, αφετέρου δε της ζήτησης στην εγχώρια αγορά καυσίμων.

Η αυξημένη σε σχέση με πέρυσι λειτουργική κερδοφορία των διυλιστηρίων λόγω της υψηλής διαθεσιμότητας των παραγωγικών μονάδων, της αύξησης της παραγωγής και της βελτίωσης της απόδοσης (over performance), οι αυξημένες πωλήσεις πετροχημικών, η αύξηση του μεριδίου στην εσωτερική αγορά πετρελαιοειδών καθώς και των συνολικών όγκων πωλήσεων περιόρισαν αποφασιστικά τις αρνητικές επιπτώσεις της υποχώρησης των διεθνών περιθωρίων και της μείωσης της εγχώριας κατανάλωσης πετρελαιοειδών και διαμόρφωσαν κατά κύριο λόγο τα συνολικά καθαρά κέρδη του Ομίλου στο Α’ εξάμηνο 2016, στο ύψος των €104 εκατ. αυξημένα κατά 57% έναντι του Α΄ εξαμήνου 2015, με συγκρίσιμα καθαρά κέρδη στα €108 εκατ. ενδυναμώνοντας την καθαρή του θέση και του ισολογισμού. Ιδιαίτερα σημαντική αύξηση των εξαγωγών, διαφοροποίηση πηγών προμήθειας αργού, νέες συμφωνίες Ο διπλασιασμός του όγκου των εξαγωγών το Β’ τρίμηνο 2016, σε σχέση με πέρυσι, (2.342 χιλ. Μ.Τ έναντι 1.113 χιλ. Μ.Τ) που διαμόρφωσε το ποσοστό τους στο 60% των συνολικών πωλήσεων, το υψηλότερο ποσοστό συμμετοχής στις πωλήσεις ιστορικά, καθώς και η εκμετάλλευση των ευκαιριών αριστοποίησης αργών που παρουσιάστηκαν στις διεθνείς αγορές αργού επηρέασαν θετικά τα αποτελέσματα. Η υλοποίηση της εμπορικής συμφωνίας με την κρατική ιρανική εταιρεία NIOC στο πλαίσιο πάντα των σχετικών διεθνών προβλέψεων και η διεύρυνση του αριθμού των κύριων προμηθευτών αργού, με πλέον σημαντική τη συμφωνία με τη Rosneft, η οποία ήδη τέθηκε σε εφαρμογή, συνετέλεσαν στη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας αργού και την αριστοποίηση του μίγματος κατεργασίας με θετικές επιπτώσεις στην απόδοση των διυλιστηρίων. Αποπληρωμή ομολόγου €400 εκατ., μείωση χρηματοοικονομικού κόστους

Στα χρηματοοικονομικά μεγέθη επίσης υπήρξε περαιτέρω βελτίωση, καθώς αποπληρώθηκε το ομόλογο $400εκ. έκδοσης HPF plc στις 16 Μαΐου 2016, ενώ ιδιαίτερα επιτυχημένη ήταν και η διαδικασία εναρμόνισης των όρων ευρωομολόγων και δανειακών συμβάσεων με εμπορικές τράπεζες. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι τα έξοδα τόκων μειώθηκαν κατά 5% σε σχέση με πέρυσι ενώ σε εξέλιξη είναι και ο σχεδιασμός για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενων ομολόγων, γεγονός που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη μείωση του κόστους δανεισμού. Ανάκαμψη διεθνών τιμών αργού, μειωμένα περιθώρια διύλισης Κατά το Β’ Τρίμηνο η μειωμένη προσφορά αργού πετρελαίου λόγω προβλημάτων παραγωγής σε Καναδά και Νιγηρία, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη αύξηση της ζήτησης παγκοσμίως, οδήγησε σε μερική ανάκαμψη των διεθνών τιμών πετρελαίου. Το αργό τύπου Brent, κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα $47/bbl για το Β’ τρίμηνο 2016 σημειώνοντας άνοδο 30% σε σχέση με την αρχή του έτους. Αντίθετα, το δολάριο υποχώρησε οριακά σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα, με την ισοτιμία του ευρώ να κυμαίνεται, κατά μέσο όρο, στα 1,13 δολάρια. H αυξημένη προσφορά αργού πετρελαίου στη Μεσόγειο, ιδιαίτερα για τους βαρύτερους τύπους αργού, που ενισχύθηκε από την επιστροφή του Ιράν στις διεθνείς αγορές, διατήρησε τη διαφορά στην τιμή αργών BrentUrals στα $1,7/bbl, τα υψηλότερα επίπεδα πενταετίας, γεγονός που ενισχύει την κερδοφορία σύνθετων διυλιστηρίων όπως η Ελευσίνα και ο Ασπρόπυργος, τα οποία έχουν αυξημένες δυνατότητες επεξεργασίας αντίστοιχων αργών. Τα ενδεικτικά περιθώρια διύλισης Μεσογείου FCC ανήλθαν στα $4,7/bbl, χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι ($7,3/bbl) ενώ τα περιθώρια Ηydrocracking κυμάνθηκαν στα $5,1/bbl ($5,8/bbl). Μείωση ζήτησης στην εγχώρια αγορά καυσίμων

Η ζήτηση στην εσωτερική αγορά καυσίμων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, σημείωσε πτώση 3,9% στο σύνολο του Α’ εξαμήνου 2016 έναντι του 2015, στο δε Β΄ τρίμηνο του 2016 η πτώση περιορίστηκε στο 0,4% με συνολικό όγκο κατανάλωσης 1,6 εκατ. τόνους. Η αδασμολόγητη αγορά σημείωσε επίσης πτώση 3,1% στο σύνολο του Α’ εξαμήνου. Η κατανάλωση καυσίμων κίνησης σημείωσε υποχώρηση, λόγω της μείωσης στη ζήτηση βενζίνης κατά 5%, ενώ η ζήτηση για ντίζελ ενισχύθηκε κατά 1%. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η σύγκριση με το περσινό αντίστοιχο τρίμηνο, επηρεάζεται και από την αυξημένη κατανάλωση που παρουσίασε ο Ιούνιος 2015 λόγω επιβολής capital controls, ενώ αναμένεται επίπτωση και στη συγκρισιμότητα του Γ’ Τριμήνου, λόγω της σημαντικής υποχώρησης στη ζήτηση τον Ιούλιο και Αύγουστο του 2015.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!