| Notaka

“Oil Price.com: Άλλαξε η… μόδα – Το πετρέλαιο πέφτει αλλά η ανάπτυξη δεν έρχεται – Τι συνέβη μετά το 2008;”

Σύμφωνα με άρθρο στην ιστοσελίδα Oil Price.com μέχρι πρότινος επικρατούσε η άποψη ότι οι χαμηλές τιμές πετρελαίου βοηθούν την ανάπτυξη. 

 

Σύμφωνα με άρθρο στην ιστοσελίδα Oil Price.com μέχρι πρότινος επικρατούσε η άποψη ότι οι χαμηλές τιμές πετρελαίου βοηθούν την ανάπτυξη
Μέχρι πρότινος, οι τιμές του πετρελαίου και η παγκόσμια ανάπτυξη ήταν σαν μακρινά ξαδέλφια που το ένα μισούσε το άλλο παρά σαν ένα πολύ αγαπημένο ζευγάρι.
Σύμφωνα με άρθρο στο oilprice.com, αυτό βασιζόταν στη λογική ότι η μείωση της τιμής του πετρελαίου είναι καλό για το σύνολο της οικονομίας, ακόμα και αν είναι κακό για τη βιομηχανία πετρελαίου και για τις χώρες τα έσοδα των οποίων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το πετρέλαιο.
Κατά πολλούς η ανάκαμψη της αμερικανικής οικονομίας μετά το 2008 βασίστηκε στην πτώση των τιμών των πετρελαίων γι’ αυτο και πολλοί πίστευαν ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να έχει εφαρμογή και το 2016.

Τι συμβαίνει το 2016

Εν έτει 2016, η τιμή του πετρελαίου έχει βυθιστεί στα 40 δο. και παρ’ όλα αυτά η οικονομική ανάπτυξη είναι εξασθενημένη.
Η ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016 κινήθηκε πολύ κάτω από τις εκτιμήσεις (στο 1,2% ενώ οι εκτιμήσεις ήταν 2,5%), ενώ σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, αντί να επιταχύνει, επιβραδύνθηκε ελαφρά από 2,6% το 2014 σε 2,5% το 2015.
Άρα η λογική: με χαμηλές τιμές πετρελαίου η οικονομία αναπτύσσεται πρέπει να αναθεωρηθεί.

Παρά τις προσπάθειες η ανάπτυξη είναι πολύ χαμηλή

Σήμερα, η ανάπτυξη κινείται με ιδιαίτερα χαμηλούς ρυθμούς παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλονται. 
Σε πρώτη φάση η εξήγηση είναι απλή: η φθηνή ενέργεια ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος της ανάπτυξης της βιομηχανικής οικονομίας. 
Όσο αυτή η ενέργεια ήταν φθηνή, θα μπορούσε να αυξηθεί με σχετικά ταχύ ρυθμό. 
Από τη στιγμή που η τιμή του πετρελαίου αυξάνεται, η ανάπτυξη πρέπει να μειωθεί για τους περισσότερους τομείς της οικονομίας, καθώς όλο και περισσότεροι πόροι διατίθενται στον τομέα της ενέργειας.
Με αυτή τη λογική, όμως, η σημερινή χαμηλές τιμές θα πρέπει να παρέχουν ουσιαστική ώθηση στην παγκόσμια οικονομία. 
Γιατί δεν συμβαίνει αυτό; 
Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, η σύντομη απάντηση είναι ότι το χρέος που δημιουργήθηκε από την προμήθεια ενέργεια την περίοδο που οι τιμές ήταν υψηλές.
Τώρα, όμως, οι τιμές έχουν πέσει. 
Σήμερα βιώνουμε το… hangover.

Η σχέση πετρελαίου-ανάπτυξης

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, εξετάζοντας τη σχέση του μεταξύ χρέους και ενέργειας μπορούν να βγουν καλύτερα συμπεράσματα για το λόγο που οι τιμές του πετρελαίου επηρεάζουν τόσο πολύ την οικονομική ανάπτυξη (ή την επηρεάζουν περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
Αρχικά το πετρέλαιο παραμένει η κεντρική πηγή ενέργειας για την παγκόσμια οικονομία, ιδιαίτερα κρίσιμο ως καύσιμο μεταφορών. 
Παρέχει το 33% της συνολικής ενέργειας σύμφωνα με την BP.
Δεύτερον, η απελπισία μας για πρόσθετες πηγές του πετρελαίου ενίσχυσε το χρέος της Αμερικής, καθώς διέθεσε χρήματα για περισσότερες γεωτρήσεις.
Όπως αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα, αποδεικνύεται όμως ότι οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου κάνουν αυτά τα κοιτάσματα περισσότερο ασύμφορα και η παραγωγή έχει μειωθεί.

www.bankingnews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!