| Notaka

«Γιατί ο Όμιλος Λάτση Αύξησε το Ποσοστό του στα ΕΛΠΕ».

Αίσθηση και ερωτηματικά προκάλεσε στην αγορά η πρωτοβουλία του ομίλου Λάτση να ενισχύσει τη συμμετοχή του στα Ελληνικά Πετρέλαια από το 40,98% στο 45,47% μέσω της POIH Investments Limiteds.

 

Αίσθηση και ερωτηματικά προκάλεσε στην αγορά η πρωτοβουλία του ομίλου Λάτση να ενισχύσει τη συμμετοχή του στα Ελληνικά Πετρέλαια από το 40,98% στο 45,47% μέσω της POIH Investments Limiteds.
Σε πρώτη ανάγνωση, η μεταβολή αυτή τη δεδομένη στιγμή δεν αλλάζει κάτι στον ρόλο του ομίλου Λάτση στη διοίκηση της εταιρείας, αφού επί ΣΥΡΙΖΑ τόσο ο πρόεδρος όσο και ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ  διορίζονται από το Δημόσιο, κάτι που έχει αποδεχυεί ο όμιλος Λάτση.
Επίσης, παράγοντες της αγοράς αποκλείουν το ενδεχόμενο ο όμιλος από τη Γενεύη να κινηθεί επιθετικά και να οδεύσει προς το 51%. Και αυτό γιατί αφενός μεν χρειάζεται να ξοδέψει τουλάχιστον 70 εκατ. ευρώ και αφετέρου δεν θα θέλει να θέσει σε δοκιμασία τις σχέσεις του με την κυβέρνηση εν όψει και του project του Ελληνικού.
Αρα τι ώθησε τον όμιλο να προχωρήσει αθόρυβα στην ενίσχυση του ποσοστού του δαπανώντας, σύμφωνα με εκτιμήσεις – μόνο το τελευταίο πακέτο με το οποίο ξεπέρασε η μεταβολή το 3% και κατέστη ο όμιλος υπόχρεος σε γνωστοποίηση πραγματοποιήθηκε σε εμφανή τιμή -, πάνω από 40 εκατ. ευρώ για να πάει από το 41% στο 45,5%;
Η εύκολη απάντηση είναι ότι πρόκειται για μια επενδυτική κίνηση καθώς τα Ελληνικά Πετρέλαια διάγουν μία από τις καλύτερες περιόδους της ιστορίας τους και το 2015 πραγματοποίησαν ιστορικό υψηλό στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) με το ποσό των 758 εκατ. ευρώ.
Οι αναλυτές στις εκθέσεις τους σε συνδυασμό με τις αποτιμήσεις άλλων ευρωπαϊκών διυλιστηρίων αναφέρουν ως δίκαιη τιμή για τη μετοχή των ΕΛΠΕ τα 5 ευρώ έναντι 3,8 ευρώ που είναι σήμερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακριβώς 12 μήνες πίσω η μετοχή βρισκόταν στα 5,65 ευρώ. Ετσι, μπορεί οι επιτελείς του ομίλου Λάτση να θεώρησαν επενδυτική ευκαιρία τη σημερινή τιμή και να έσπευσαν να ενισχύσουν τη θέση τους.
Σημειώνεται ότι τα ΕΛΠΕ εμφανίζουν υψηλές ροές και πρόσφατα αποπλήρωσαν ομολογιακό δάνειο 400 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα όλα τα διυλιστήρια του ομίλου βρίσκονται σε λειτουργία και οι νέες εμπορικές συμφωνίες με Ιράν και Ρωσία τα καθιστούν από τους σημαντικότερους παίκτες στη λεκάνη της Μεσογείου.
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ασκείται από την αγορά έντονη κριτική στους διαχειριστές της Τράπεζας Πειραιώς. Οι τελευταίοι ήταν οι πωλητές του τελευταίου πακέτου που απέκτησε ο όμιλος Λάτση (πάνω από 6 εκατ. μετοχές) καθώς η τιμή στην οποία ρευστοποίησαν θεωρείται υποτιμημένη για την αξία της εταιρείας. Υπενθυμίζεται ότι η Πειραιώς έχει κληρονομήσει ένα πακέτο συμμετοχών σε αρκετές ΔΕΚΟ από την απορρόφηση της Αγροτικής Τράπεζας και έχει δεσμευθεί στην DG Comp να τις πουλήσει.
Η άλλη προσέγγιση πάντως σχετικά με την πρωτοβουλία Λάτση είναι ότι ο όμιλος γνωρίζει πως το 35% που ελέγχει το κράτος αργά ή γρήγορα θα πωληθεί. Σε μια τέτοια περίπτωση με την έλευση του νέου μετόχου ο ίδιος θα έχει το πάνω χέρι με το 45,5% και θα αποκτήσει εκ νέου τα ηνία του ομίλου αφού δεν θα ισχύει η συμφωνία του 2003 μεταξύ του Δημοσίου  και της τότε Πετρόλα.
Παράλληλα πολλοί υποστηρίζουν ότι ο όμιλος βλέπει μπροστά του πολιτικές εξελίξεις που μπορεί να οδηγήσουν σε αλλαγή κυβέρνησης. Και σε αυτή την περίπτωση εκτιμάται ότι ο όμιλος θα είναι κερδισμένος. Στηριζόμενος στο υψηλό ποσοστό του θα προσπαθήσει να επαναφέρει την προ ΣΥΡΙΖΑ κατάσταση, όταν είχε το γενικό κουμάντο στον πετρελαϊκο όμιλο.


Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από τον κλάδο, τα περιθώρια διύλισης το πρώτο εξάμηνο έχουν υποχωρήσει αισθητά αλλά τα μεγέθη των Ελληνικών Πετρελαίων θα είναι ικανοποιητικά λόγω του αυξημένου όγκου πωλήσεων και θα κυμανθούν κοντά στα περυσινά επίπεδα.

(από tovima.gr, 24/07/2016)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!