| Notaka

«Θ. Τσίρος: Η υπερφορολόγηση φέρνει πρωτιές ακρίβειας στην Ελλάδα».

Η Ελλάδα εφαρμόζει τον 4o υψηλότερο ΦΠΑ στην Ευρώπη. Η τιμή της αμόλυβδης είναι μέσα στις οκτώ υψηλότερες σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ από τον Ιανουάριο του 2017, που θα ενεργοποιηθούν και οι νέες αυξήσεις των ειδικών φόρων κατανάλωσης, η χώρα θα φιγουράρει μέσα στις πέντε ακριβότερες του πλανήτη. Μεταξύ των 20 πρώτων θα βρεθούμε από Γενάρη και στην τιμή του πετρελαίου κίνησης.

 

Η Ελλάδα εφαρμόζει τον 4o υψηλότερο ΦΠΑ στην Ευρώπη. Η τιμή της αμόλυβδης είναι μέσα στις οκτώ υψηλότερες σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ από τον Ιανουάριο του 2017, που θα ενεργοποιηθούν και οι νέες αυξήσεις των ειδικών φόρων κατανάλωσης, η χώρα θα φιγουράρει μέσα στις πέντε ακριβότερες του πλανήτη. Μεταξύ των 20 πρώτων θα βρεθούμε από Γενάρη και στην τιμή του πετρελαίου κίνησης.

Οι «πρωτιές» δεν σταματούν εδώ: ο κλάδος της εστίασης -ζωτικό κομμάτι της τουριστικής βιομηχανίας- θα επιβαρύνεται με τον 3o υψηλότερο ΦΠΑ στην Ευρώπη, ενώ και στον ξενοδοχειακό κλάδο, αν συνδυαστεί ο ΦΠΑ με το τέλος διανυκτέρευσης που θα ενεργοποιηθεί από τις αρχές του 2018, θα βρεθούμε με το 5o «βαρύτερο» φορολογικό καθεστώς της Ευρώπης. Μεταξύ των πρώτων κατατασσόμαστε πλέον και όσον αφορά τη φορολόγηση των νομικών προσώπων (Α.Ε., ΕΠΕ και ΙΚΕ) αλλά και όσον αφορά τη φορολόγηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων οι οποίες από την 1/1/2017 θα έχουν να αντιμετωπίσουν και τη σύνδεση των ασφαλιστικών εισφορών με το φορολογητέο εισόδημα.

Η σύγκριση των φορολογικών συντελεστών που εφαρμόζονται πλέον στην Ελλάδα με τους αντίστοιχους σε υπόλοιπα κράτη δικαιολογεί απόλυτα το γιατί η Τράπεζα της Ελλάδας, στην πρόσφατη έκθεση για τη νομισματική πολιτική, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου. Η ΤτΕ προειδοποιεί ανοικτά για αλλοίωση του ανταγωνισμού λόγω φόρων:

«Με την πρόσφατη αύξηση του βασικού συντελεστή από 23% σε 24% στον πολυνόµο του Μαΐου, η Ελλάδα θα διαθέτει τον τέταρτο υψηλότερο ΦΠΑ στην Ε.Ε., γεγονός που συνεπάγεται περαιτέρω επιβάρυνση του επενδυτικού κλίματος, ειδικότερα σε σύγκριση µε τις γειτονικές χώρες. Τα βιομηχανικά προϊόντα που παράγονται στην Κύπρο, επιβαρύνονται με ΦΠΑ 19%, στη Βουλγαρία με 20%, στη Ρουμανία με 16,5%, στην Τουρκία με 15% και στην Ιταλία με 22%. Παρά τις διαδοχικές αυξήσεις του συντελεστή τα τελευταία έτη, τα έσοδα από ΦΠΑ βαίνουν μειούμενα ως αποτέλεσμα μεταξύ άλλων της μεγάλης μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος, της εκτεταμένης φοροδιαφυγής και της αναποτελεσματικότητας των εισπρακτικών μηχανισμών».

Τα στοιχεία από έρευνες που καταγράφουν τους φορολογικούς συντελεστές σε Ελλάδα και εξωτερικό, επιβεβαιώνουν το συμπέρασμα της ΤτΕ:

  • Στη Βουλγαρία, ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ έχει οριστεί στο 20% και ο μειωμένος στο 9%, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει διαφορά τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων σε όλα τα προϊόντα και στις υπηρεσίες. Αντίστοιχοι είναι οι συντελεστές και στη Ρουμανία (υπερμειωμένος στο 5%, μειωμένος στο 9% και κανονικός στο 20%), ενώ η Κύπρος εφαρμόζει ΦΠΑ 19%, δηλαδή πέντε ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερο από τον αντίστοιχο της Ελλάδας (οι χαμηλοί συντελεστές είναι στο 5% και στο 9% αντίστοιχα). Μοναδικές χώρες με υψηλότερο συντελεστή συγκριτικά με τον ελληνικό παραμένουν η Ουγγαρία που ξεχωρίζει με το 27%, η Δανία, η Σουηδία και η Κροατία με το 25%, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στο 24% μαζί με την Φινλανδία.
  • Η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή η 8η υψηλότερη σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2017 που θα υπάρξει περαιτέρω αύξηση λόγω της αναπροσαρμογής του ειδικού φόρου κατανάλωσης, είναι εξαιρετικά πιθανό να αναρριχηθούμε ακόμη υψηλότερα στην παγκόσμια κατάταξη. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της GlobalPetrolPrices, την υψηλότερη τιμή στον κόσμο αυτή τη στιγμή έχει το Χονγκ Κονγκ με 1,67 ευρώ ανά λίτρο, ενώ ακολουθούν η Νορβηγία με 1,61 ευρώ, η Ολλανδία και το Μονακό με 1,53 ευρώ, η Ισλανδία, η Δανία και η Ιταλία με 1,47 ευρώ. Στην Ελλάδα, η τιμή διαμορφωνόταν στις 13 Ιουνίου στο 1,44 ευρώ. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι με την προγραμματισμένη αύξηση της τιμής τον Ιανουάριο λόγω φόρων η τιμή της αμόλυβδης θα φτάσει κοντά στο 1,5 ευρώ και θα είναι μια από τις 3-4 υψηλότερες τιμές του πλανήτη. Ο λόγος για τον οποίο χιλιάδες αυτοκίνητα στη Βόρειο Ελλάδα επιλέγουν τα πρατήρια της Βουλγαρίας για να ανεφοδιάσουν τα οχήματά τους, είναι εμφανής στις τιμές λιανικής: Στα μέσα Ιουνίου, ένα λίτρο αμόλυβδης στη Βουλγαρία κόστιζε 99 λεπτά. Δηλαδή, ο κάθε οδηγός εξοικονομεί περίπου 22 ευρώ στο γέμισμα του ρεζερβουάρ ή περισσότερα από 600 ευρώ σε ετήσια βάση.
  • Στο πετρέλαιο κίνησης, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 24η θέση του κόσμου, με την τιμή του λίτρου να διαμορφώνεται στο 1,12 ευρώ. Από την 1η Ιανουαρίου του 2017, όμως, η Ελλάδα θα κερδίσει πολλές θέσεις στη σχετική κατάταξη, καθώς η ανατίμηση θα είναι της τάξεως των 8-9 λεπτών ανά λίτρο, κάτι που σημαίνει -σε συνδυασμό και με την αύξηση του ΦΠΑ- η λιανική θα προσεγγίσει το 1,2 ευρώ σε μέσο πανελλαδικό επίπεδο. Αυτή τη στιγμή, τιμή υψηλότερη του 1,2 ευρώ έχουν σε ολόκληρο τον κόσμο η Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο (1,42 ευρώ), η Σουηδία (1,39 ευρώ), η Ισλανδία (1,35 ευρώ), η Ελβετία (1,33 ευρώ), το Ισραήλ και η Ιταλία (1,31 ευρώ), το Μονακό, το Χονγκ Κονγκ, ο Άγιος Μαρίνος, η Φινλανδία και η Ιρλανδία. Στη Βουλγαρία, ένα λίτρο πετρελαίου κίνησης κοστίζει 0,94 ευρώ και στη Ρουμανία 1,09 ευρώ.

Τι ισχύει για ομόρρυθμες- ετερόρρυθμες εταιρείες

  • Ο συντελεστής του 29% που αποφασίστηκε να επιβληθεί στις ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες εταιρείες είναι ο 2ος υψηλότερος στην Ευρώπη. Σύμφωνα με έρευνα του ΟΟΣΑ, στη σχετική λίστα προηγείται η Γερμανία με 29,8%. Το Βέλγιο είναι επίσης υψηλότερα από την Ελλάδα αλλά μόνο για τις επιχειρήσεις που έχουν κέρδη πάνω από 25.000 ευρώ (και οι οποίες φορολογούνται με συντελεστή 31,93%). Οι εταιρείες με κέρδη έως 25.000 ευρώ φορολογούνται στο Βέλγιο με 24,98%. Μετά την Ελλάδα, ακολουθούν Λουξεμβούργο με 28,2%, Ιταλία με 27,5%, Νορβηγία με 27% και Αυστρία με 25%
  • Στα νομικά πρόσωπα, το 29% που εφαρμόζει από φέτος η Ελλάδα είναι από τους υψηλότερες συντελεστές στην Ευρώπη και πολύ υψηλότερος τόσο από τον μέσο όρο της Ε.Ε. όσο και του ΟΟΣΑ. Από τις ευρωπαϊκές χώρες, υψηλότερο συντελεστή έχουν μόνο η Γαλλία (31,33%), η Πορτογαλία (31,5%), η Ισπανία (30%) και το Βέλγιο (34%).

Τα βάρη σε ξενοδοχεία και κλάδο εστίασης

Στα ξενοδοχεία, ο ΦΠΑ του 13% είναι ο 6ος μεγαλύτερος στην Ευρώπη, καθώς προηγούνται η Δανία (με 25%), η Σλοβακία (με 20%), το Ηνωμένο Βασίλειο (με 20%) η Ουγγαρία (με 18%) και η Τσεχία (με 25%). Η πραγματικότητα, όμως, δεν είναι αυτή.

Το τέλος διανυκτέρευσης που ψηφίστηκε, στην πράξη θα αποδειχθεί ότι ισοδυναμεί με έμμεση αύξηση του ΦΠΑ.

Αν ληφθεί υπ’ όψιν και ο νέος έμμεσος φόρος, ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής δεν θα είναι 13% αλλά από 14,7% έως 17,5%, ανάλογα με την κατηγορία του ξενοδοχείου. Και αυτό διότι μια διαμονή των 100 ευρώ (καθαρή αξία) θα καταλήγει να κοστίζει:

1. 114,7 ευρώ για ξενοδοχείο τριών αστέρων

2. 116,4 ευρώ για ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων και

3. 117,5 ευρώ για ξενοδοχείο πέντε αστέρων.

Οι επιχειρήσεις εστίασης έχουν να αντιμετωπίσουν την αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24% (ή από το 16% στο 24% αν δραστηριοποιούνται στα νησιά του Αιγαίου όπου καταργήθηκε το ειδικό καθεστώς).

Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν ότι τέτοιος φορολογικός συντελεστής δεν επιβάλλεται παρά σε τρεις ευρωπαϊκές χώρες.

Η Ουγγαρία επιβάλλει και στην εστίαση ΦΠΑ 27%, η Δανία είναι στο 25% και ακολουθεί η Ελλάδα με το 24%, αφήνοντας πλέον στην 4η θέση την Πορτογαλία με τον συντελεστή του 23%.

(Ναυτεμπορική, 21/6/2016)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!