| Notaka |

«Στοιχεία σοκ για αύξηση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα».

Τα τελευταία στοιχεία των εταιρειών εμπορίας δείχνουν ότι το Μάιο η κατανάλωση καυσίμων μειώθηκε κατά 8% συγκριτικά με πέρυσι, ενώ τα προκαταρκτικά στοιχεία του Ιουνίου, δείχνουν νέα υποχώρηση και για τα δύο καύσιμα κίνησης, δηλαδή τη βενζίνη και το ντίζελ.

 

Τα τελευταία στοιχεία των εταιρειών εμπορίας δείχνουν ότι το Μάιο η κατανάλωση καυσίμων μειώθηκε κατά 8% συγκριτικά με πέρυσι, ενώ τα προκαταρκτικά στοιχεία του Ιουνίου, δείχνουν νέα υποχώρηση και για τα δύο καύσιμα κίνησης, δηλαδή τη βενζίνη και το ντίζελ.

Στην αρνητική για την αγορά εικόνα αυτή που δοκιμάζει εκ νέου τις αντοχές του κλάδου έρχεται να προστεθεί η πληροφορία ότι αυτό το διάστημα πραγματοποιήθηκαν ανεξάρτητες μελέτες φορέων που επικεντρώθηκαν στο καυτό θέμα του λαθρεμπορίου. Και παρότι η καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης καυσίμων και της αθέμιτης κερδοσκοπίας σε βάρος των κρατικών εσόδων αλλά και των καταναλωτών αποτελούσε μία από τις σημαίες της κυβέρνησης, φαίνεται ότι και εδώ έχουμε μια εντελώς διαφορετική – αρνητική – εικόνα. 

Οι μελέτες, για τα αποτελέσματα των οποίων είναι σε γνώση το Capital.grεπικεντρώνονται στο καυτό θέμα της κλοπής στην αντλία. Δηλαδή στις ρυθμισμένες κατά τέτοιο τρόπο αντλίες ώστε ο αγοραστής να παραλαμβάνει μικρότερη ποσότητα καυσίμου από εκείνη που πλήρωσε.

Με βάση λοιπόν τις μελέτες που στηρίχθηκαν μεταξύ άλλων σε κρυφές μετρήσεις, οι “κλοπές στην αντλία” καταγράφουν σημαντική αύξηση της τάξης του 20% συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν. Το συμπέρασμα των μελετών έρχεται να προστεθεί στις πολλές ακόμη παθογένειες μιας αγοράς, η οποία καλείται να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις της χρόνιας οικονομικής κρίσης, που έφερε δραματική πτώση στις καταναλώσεις και βέβαια στην υπερφορολόγηση της βενζίνης, η οποία αναμένεται να ενταθεί ακόμη περισσότερο με την επικείμενη αύξηση των ειδικών φόρων. 

Και βέβαια η υπερφορολόγηση ενίσχυσε σημαντικά το κίνητρο των λαθρεμπόρων, οι οποίοι όπως έχει διαπιστωθεί από την εμπειρία ετών, βρίσκονται πάντα ένα ή και περισσότερα βήματα μπροστά από τις διωκτικές αρχές σε τεχνολογικό εξοπλισμό, μεθόδους και οργάνωση. Πολλώ δε μάλλον σήμερα που οι προσπάθειες για έλεγχο στην αγορά περιορίζονται σε σποραδικά δελτία τύπου των συναρμόδιων υπουργείων, για μεμονωμένες περιπτώσεις πρατηρίων ή διακινητών που εντοπίστηκαν και μικροπαραβάσεις.

Και όμως όπως είχαν καταδείξει και παλαιότερες έρευνες, το φαινόμενο των “πειραγμένων” αντλιών αποτελεί μία από τις βασικές πληγές της αγοράς καυσίμων: το 2011 το Πολυτεχνείο είχε διαπιστώσει ότι το 10% των αντλιών στα πρατήρια είναι πειραγμένες παραδίδοντας λιγότερες ποσότητες από εκείνες που αγοράστηκαν από τον καταναλωτή. Το πιο συνηθισμένο ποσοστό κλοπής πάντα σύμφωνα με την τότε μελέτη ήταν 5%.

Ένα χρόνο αργότερα το 2012 νέα μελέτη του Πολυτεχνείου διαπίστωνε ότι το 95% των πρατηρίων παρουσιάζει αρνητική απόκλιση, με τη μεγάλη πλειοψηφία ωστόσο να κινείται εντός των νόμιμων ορίων. Μεγάλες ή ακραίες αποκλίσεις είχαν διαπιστωθεί στις παραδόσεις καυσίμων του 2,34% των πρατηρίων, ενώ το 17,06% των πρατηρίων εμφάνιζε αποκλίσεις στις παραδόσεις μεταξύ 1 και 2% σαφώς πάνω από το όριο.

Ο θόρυβος που είχε προκληθεί τότε οδήγησε σε ελέγχους αλλά και καμπάνιες αυτορύθμισης της αγοράς από τις ίδιες τις εταιρείες του κλάδου. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα, οι εταιρείες που επικεντρώθηκαν στον έλεγχο του δικτύου τους, βγήκαν ωφελημένες αφού έχτισαν θετικό προφίλ στους καταναλωτές.

Τα νέα στοιχεία πάντως έρχονται να επιβεβαιώσουν τον άγραφο κανόνα ότι όσο πιο βαριά είναι η φορολογία στα  καύσιμα, τόσο πιο πολύ ενισχύεται το λαθρεμπόριο και η παρανομία στον κλάδο, καθώς ο υψηλός φόρος μεταφράζεται σε μεγαλύτερο όφελος για τον παρανομούντα.

πηγή : capital.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!