| Notaka

«Μotor Oil-Μυτιληναίος Κάνουν «Κίνηση Ματ» στο Φυσικό Αέριο».

Οι πρώτες παραλαβές φυσικού αερίου από αγωγό, από ιδιώτη προμηθευτή, είναι πραγματικότητα, έξι χρόνια μετά την πρώτη ανεξάρτητη παραλαβή φορτίου υγροποιημένου αερίου. Και στις δύο περιπτώσεις, το «ποδαρικό» έκανε η εταιρεία Μ+Μ, που είναι συνδεδεμένη με τους ελληνικούς ομίλους Μότορ Οιλ και Μυτιληναίος.

 

Οι πρώτες παραλαβές φυσικού αερίου από αγωγό, από ιδιώτη προμηθευτή, είναι πραγματικότητα, έξι χρόνια μετά την πρώτη ανεξάρτητη παραλαβή φορτίου υγροποιημένου αερίου. Και στις δύο περιπτώσεις, το «ποδαρικό» έκανε η εταιρεία Μ+Μ, που είναι συνδεδεμένη με τους ελληνικούς ομίλους Μότορ Οιλ και Μυτιληναίος.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις πληροφορίες του Euro2day.gr, από την 1η Ιουνίου, η εταιρεία αυτή εισάγει από τη βόρεια διασύνδεση στο Σιδηρόκαστρο (σύνορα με Βουλγαρία), μικρές ποσότητες φυσικού αερίου σε ημερήσια βάση τις οποίες έχει εξαγοράσει από μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία. Τις πληροφορίες του Euro2day.gr αρνήθηκαν να επιβεβαιώσουν ή να διαψεύσουν στελέχη της εταιρείας που εισάγει το αέριο. Ωστόσο το γεγονός θεωρείται περισσότερο από βέβαιο, καθώς ήδη έχει κυκλοφορήσει σε κύκλους του ενεργειακού τομέα.

Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι εισαγωγές φυσικού αερίου και από άλλους προμηθευτές πλην της κρατικής ΔΕΠΑ θα μπορούσαν να γίνουν εδώ και αρκετά χρόνια. Όλες οι απόπειρες όμως, προσέκρουσαν στο γεγονός ότι οι Διαχειριστές των δύο δικτύων (ΔΕΣΦΑ, Ελλάδας και Bulgartransgaz, Βουλγαρίας), δεν είχαν υπογράψει την απαραίτητη για παρόμοιες περιπτώσεις συμφωνία διαχείρισης της διασυνοριακής διασύνδεσης (interconnection agreement).

Βεβαίως ακόμη και τώρα η συμφωνία αυτή δεν έχει υπογραφεί. Ωστόσο με δεδομένο ότι η ΔΕΠΑ παραλαμβάνει φυσικό αέριο από την ίδια διασύνδεση, χωρίς να έχει υπογραφεί η συμφωνία των δύο Διαχειριστών, εκτιμάται ότι αδυνάτισε ιδιαίτερα το επιχείρημα, για να συνεχίσει να αρνείται ο ΔΕΣΦΑ να μεταφέρει αέριο πελάτη του, το οποίο έχει φτάσει στα σύνορα.

Να υπενθυμίσουμε ότι αντίστοιχο επιχείρημα (μη ύπαρξη τιμολογίου βραχυχρόνιας χρήσης του Εθνικού Συστήματος φυσικού αερίου) είχε χρησιμοποιήσει ο ΔΕΣΦΑ το Δεκέμβριο του 2009, και αρνήθηκε να εκφορτώσει στον τερματικό της Ρεβυθούσας φορτίο υγροποιημένου αερίου που είχε αγοράσει η Μ+Μ. Ως αποτέλεσμα, η ιδιωτική εταιρεία ήγειρε απαίτηση αποζημίωσης από τον ΔΕΣΦΑ. Ας σημειωθεί ότι και τότε ο ευρωπαϊκός κανονισμός αλλά και οι αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, προέβλεπαν να ισχύουν για οποιονδήποτε εισαγωγέα υγροποιημένου οι ίδιοι όροι που ισχύουν για τη ΔΕΠΑ, και έως ότου εγκριθούν τα ρυθμιστικά κείμενα διαχείρισης του τερματικού.

Οι επιπτώσεις από το άνοιγμα των συνόρων

Μετά την εξέλιξη αυτή, θεωρείται βέβαιο ότι θα επισπευσθούν οι διαδικασίες για την υπογραφή της συμφωνίας διαχείρισης της διασύνδεσης μεταξύ ΔΕΣΦΑ και Bulgartransgaz, οπότε οι εισαγωγές φυσικού αερίου από τα βόρεια σύνορα, θα διευκολύνονται ακόμη περισσότερο.

Επιπλέον, η προοπτική εισαγωγών, έστω και μικρών αρχικά, ποσοτήτων φυσικού αερίου από αγωγούς, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει θετικά τόσο για τη βιομηχανία, όσο και για την προμήθεια φυσικού αερίου προς μικρούς (οικιακούς, επαγγελματικούς) καταναλωτές και κυρίως για τη διαμόρφωση συνθηκών ανταγωνισμού προς όφελος του τελικού καταναλωτή.

πηγή : energia.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!