| Notaka

«Βάζουν φόρους – φωτιά και στα εταιρικά αυτοκίνητα».

«Φωτιά» στις εταιρίες χρονομίσθωσης και ενοικίασης αλλά…
και στους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων βάζει η τρόικα καθώς σύμφωνα με τις απαιτήσεις από το ΔΝΤ αλλά και την ΕΕ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στα αυτοκίνητα και δη στα «εταιρικά».

 

«Φωτιά» στις εταιρίες χρονομίσθωσης και ενοικίασης αλλά…
και στους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων βάζει η τρόικα καθώς σύμφωνα με τις απαιτήσεις από το ΔΝΤ αλλά και την ΕΕ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στα αυτοκίνητα και δη στα «εταιρικά».

Ειδικότερα σε αποκαλυπτικό έγγραφο αναφέρεται χαρακτηριστικά:

1. Καταργούνται οι συμψιφησμοί και οι επιστροφές ΦΠΑ στα καινούρια εταιρικά αυτοκίνητα.

2. Αναμόρφωση της φορολογίας στα αυτοκίνητα.

3. Aλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης τόσο στα ΙΧ ιδιωτικής χρήσης όσο και στα εταιρικά.

4. Αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας.

5. Αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο υπολογίζεται ως εισόδημα μέρος του μισθώματος κάποιου εταιρικού αυτοκινήτου στον χρήστη.

Βέβαια δεν πρέπει να αψηφίσουμε το γεγονός πως τα τελευταία 6 χρόνια τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν από 45 έως και το 55% του συνόλου των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα…

Η φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων αποτιμάται σε ποσοστό 30% του κόστους των αποσβέσεων, των τελών κυκλοφορίας, του κόστους των επισκευών και συντηρήσεων καθώς και του χρηματοδοτικού κόστους αγοράς ή μίσθωσης, όπως αυτά προκύπτουν από τις εγγραφές στα βιβλία της επιχείρησης.

Τα ποσά αυτά φορολογούνται σαν εισόδημα από μισθωτή εργασία.

Δηλαδή αν κάποια εταιρεία διαθέτει δύο αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι υπάλληλοι και το ετήσιο κόστος τους ανέρχεται σε 12.000 ευρώ τότε ο κάθε υπάλληλος θα επιβαρυνθεί με βεβαίωση αποδοχών εισοδημάτων ίσο με το 30% της συνολικής ετήσια δαπάνης που ανέρχεται σε 1.800 ευρώ για τον καθένα.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι για είναι δύο:

Η πρώτη πρόταση που εξετάζεται περιλαμβάνει την αύξηση του ποσοστού της συνολικής ετήσιας δαπάνης για τους χρήστες των εταιρικών αυτοκινήτων με το ποσοστό να ανέρχεται έως και και στο 40%.

Η δεύτερη πρόταση που εξετάζεται αλλάζει ριζικά τον τρόπο φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων για τους χρήστες και πλέον δεν θα λαμβάνεται υπόψιν το ετήσιο κόστος χρήσης αλλά η αξία λιανικής του οχήματος σε ποσοστό 30%.

Δηλαδή αν ένα όχημα κοστίζει 20.000 ευρώ τότε ο χρήστης θα επιβαρυνθεί με «εισόδημα» 6.000 ευρώ!

Σύμφωνα με στελέχη του οικονομικού επιτελείου η αλλαγή της φορολογίας των εταιρικών αυτοκινήτων έπρεπε να είχε πραγματοποιηθεί εδώ και καιρό καθώς βρίσκονταν στο απυρόβλητο και εξαιρούνταν από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης με «φωτογραφική» διάταξη από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Ειδικότερα αν κάποια εταιρεία έχει στόλο αυτοκινήτων εκ των οποίων 10 από αυτά έχουν κινητήρες πάνω από 2 λίτρα η εταιρεία δεν καταβάλει Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης για τα 10 οχήματα αλλά μόνο για ένα το οποίο διαθέτει τον μεγαλύτερο κυβισμό! Με αυτό τον τρόπο το κράτος έδινε φορολογική αμνηστεία στα υπόλοιπα εννέα οχήματα που κανονικά θα έπρεπε να καταβάλουν Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Επίσης ένα άλλο θέμα που έχει ανοίξει η τρόικα και αφορά στα εταιρικά αυτοκίνητα έχει να κάνει με τον συμψιφισμό ή τις επιστροφές ΦΠΑ που έχουν οι εταιρείες χρνομίσθωσης και μακροενοικίασης από τα πάγια ΙΧ που έχουν στους στόλους τους.

Η κατάργηση της ευνοϊκής ρύθμισης θα αναγκάσει τις εταιρείες να καταβάλλουν πολλά εκατομμύρια ευρώ…

Πέραν της τρόικας που θέλει την ριζική αλλαγή στη φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων πρόσφατα και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο καταδίκασε την Ελλάδα για τις πρακτικές που ακολουθεί σχετικά με τις εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης ΙΧ.

Μάλιστα από την Βουλή πρόσφατα πέρασε και ψηφίστηκε σχετική τροπολογία που επιτρέπει στις πολυεθνικές που έχουν έδρα άλλο κράτος-μέλος να χρησιμοποιούν εταιρικά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες υπό προϋποθέσεις βέβαια.

Ωστόση σύμφωνα με την τροπολογία οι εταιρείες που έχουν έδρα άλλο κράτος μέλος μπορούν να μισθώνουν εταιρικά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες και να κυκλοφορούν ελεύθερα στην Ελλάδα έως και έξι μήνες ενώ μετά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα πρέπει να καταβάλλουν ένα μικρό αντίτιμο του Τέλους Ταξινόμησης το οποίο ανέρχεται σε:

1. Για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο παλαιότητας άνω των 18 μηνών με συντελεστη 1% επί του συνολικού Τέλους Ταξινόμησης για κάθε μήνα κυκλοφορίας και

2. Για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο παλαιότητας άνω των 54 μηνών με συντελεστή 0,5% επί του συνολικού Τέλους Ταξινόμησης για κάθε μήνα κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η εν λόγω τροπολογία ανοίγει τον δρόμο σε ξένες εταιρείες χρονομίσθωσης να λειτουργήσουν στην Ελλάδα μισθώνοντας αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας τα οποία θα μπορούν να αντικαθιστούν κάθε 6 μήνες χωρίς να επιβαρύνονται οι χρήστες τους από την ελληνική φορολογία και οι εταιρείες χρνομίσθωσης να μην καταβάλλουν τους εγχώριους φόρους (Τέλη Κυκλοφορίας, κ.ά.).

Ωστόσο ο μεγαλύτερος φόβος των εταιρειών χρονομίσθωσης και ενοικίασης είναι η «κάθοδος» των ξένων εταιρειών στην αγορά ενοικίασης καθώς θα μπορούν να φέρνουν στόλους οχημάτων με ξένες πινακίδες κατά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου και να τα νοικιάζουν στους τουρίστες χωρίς να καταβάλλουν τίποτα στο ελληνικό κράτος από την χρήση τους…

Στο έγγραφο που περιλαμβάνει τις απαιτήσεις του ΔΝΤ και της ΕΕ ιδιαίτερη αναφορά γίνεται επίσης στο Τέλος Ταξινόμησης, στα Τέλη Κυκλοφορίας, τα καύσιμα αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζεται πλέον με την Αξία Λιανικής των αυτοκινήτων και όχι με τον συνδυασμό κυβισμού του κινητήρα και της Εργοστασιακής Αξίας με αποτέλεσμα οι φόροι στα αυτοκίνητα να είναι υψηλότεροι όπως επίσης και οι τελικές τιμές προς τους καταναλωτές.

Στα Τέλη Κυκλοφορίας το οικονομικό επιτελείο έχει ήδη ανακοινώσει τις προθέσεις του και όλα θα εξαρτηθούν από τον ΕΦΚ στα καύσιμα καθώς στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι η μείωση των Τελών Κυκλοφορίας σε ποσοστό έως και 70% και το όποιο έλλειμμα παρουσιαστεί να αναπληρωθεί από τα καύσιμα.

Μάλιστα στο έγγραφο γίνεται αναφορά για αλλαγή στους φόρους στα καύσιμα αλλά και στο Φυσικό Αέριο. Δηλαδή ο ΕΦΚ θα αυξηθεί στην αμόλυβδη, το πετρέλαιο, το υγραέριο αλλά και στο Φυσικό Αέριο.

 
πηγή : inewsgr.com

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!