| Notaka

«Χρ. Λιάγγου: Εμμένει σε αποζημίωση για την απώλεια του μονοπωλίου στο αέριο η Shell».

Διατεθειμένη να πάει μέχρι τέλους τη διεκδίκηση αποζημιώσεων από το ελληνικό Δημόσιο για την απώλεια του μονοπωλιακού δικαιώματος στη λιανική αγορά φυσικού αερίου εμφανίζεται η Shell, που αποτελεί τον στρατηγικό επενδυτή στην ΕΠΑ Αττικής.

 

Διατεθειμένη να πάει μέχρι τέλους τη διεκδίκηση αποζημιώσεων από το ελληνικό Δημόσιο για την απώλεια του μονοπωλιακού δικαιώματος στη λιανική αγορά φυσικού αερίου εμφανίζεται η Shell, που αποτελεί τον στρατηγικό επενδυτή στην ΕΠΑ Αττικής. Οπως αναφέρουν κύκλοι της ΕΠΑ Αττικής στην «Κ», η Shell αναμένει τις τελικές ρυθμίσεις στο νέο πλαίσιο για τη λειτουργία της λιανικής αγοράς και στην περίπτωση που δεν υπάρξει πρόβλεψη αποζημιώσεων θα κινηθεί δικαστικά. Την επιμονή της Shell στο θέμα των αποζημιώσεων εξέφρασε εμμέσως, εξάλλου, και ο γενικός διευθυντής της ΕΠΑ Αττικής, Χρήστος Μπαλάσκας, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εταιρείας. «Οι μέτοχοί μας ζητούν να προστατευθούν οι επενδύσεις που έχουν γίνει», δήλωσε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στις αλλαγές που αναμένονται κατ’ εφαρμογήν του νέου πλαισίου για το άνοιγμα της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου. Οι απαιτήσεις της Shell περί αποζημιώσεων συνδέονται με το γεγονός ότι η εταιρεία είχε από το 2001 και για 30 χρόνια κατοχυρωμένο από τον νόμο δικαίωμα μονοπωλιακής δραστηριότητας στη διανομή και εμπορία φυσικού αερίου στη γεωγραφική περιφέρεια της Αττικής, κάτι που καταργήθηκε στο πλαίσιο εφαρμογής του μνημονίου. Αντίστοιχες απαιτήσεις είχε εγείρει αρχικά και η ιταλική ΕΝΙ, που αποτελεί τον στρατηγικό μέτοχο των ΕΠΑ Θεσσαλίας και ΕΠΑ Θεσσαλονίκης, χωρίς να το επαναφέρει μέχρι στιγμής τουλάχιστον. Η πλευρά του υπουργείου πάντως έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να δοθούν αποζημιώσεις από το ελληνικό Δημόσιο.

Σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό, η ΕΠΑ Αττικής προετοιμάζεται για τον διαχωρισμό δραστηριοτήτων διανομής και εμπορίας, και όπως είπε ο κ. Μπαλάσκας, έχει υποβάλει αίτημα στο υπουργείο για τροποποίηση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης έτσι ώστε αντί της προβλεπόμενης απόσχισης του κλάδου της διανομής να γίνει απόσχιση της εμπορίας. Εξήγησε ότι με τον τρόπο αυτό θα διευκολυνθεί η όλη διαδικασία και αυτό γιατί η δραστηριότητα της εμπορίας είναι πολύ πιο μικρή από αυτή της διανομής. Ως προς τους μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες που απέκτησαν δικαίωμα επιλογής προμηθευτή από τον Αύγουστο του 2015, ο κ. Μπαλάσκας τόνισε ότι από τους 55 συνολικά η εταιρεία έχει χάσει μόνο τους 5. Στελέχη της εταιρείας αναμένουν ανταγωνισμό στα επόμενα στάδια της απελευθέρωσης των επαγγελματικών καταναλωτών (2017) και των οικιακών (2018), κυρίως από εταιρείες που δραστηριοποιούνται και στον τομέα του ηλεκτρισμού.

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των τιμών, ο κ. Μπαλάσκας είπε ότι σε σχέση με πέρυσι η τιμή του είναι μειωμένη σε ποσοστό 19% στο οικιακό τιμολόγιο και 25% στο βιομηχανικό (Μάρτιος 2015-Μάρτιος 2016) και κατά 6% χαμηλότερα σε σύγκριση με τις αρχές του έτους. Σε σχέση δε με το πετρέλαιο θέρμανσης, το 2015 πρόσφερε εξοικονόμηση της τάξεως του 25%. Σε απόλυτες τιμές σήμερα το αέριο κοστίζει 5,2 λεπτά η κιλοβατώρα από 8 λεπτά το 2012.

Η εταιρεία ανακοίνωσε χθες πρόγραμμα επέκτασης του δικτύου στην Περιφέρεια Αττικής για την αύξηση της διείσδυσης του καυσίμου από το 36% σήμερα στο 49% το 2020 και παράλληλη πρόταση της εταιρείας προς το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος για επιδότηση μέσω των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Οπως είπε, η επιδότηση για την επέκταση νέων δικτύων θα δώσει τη δυνατότητα σε 125.000 επιπλέον νοικοκυριά να συνδεθούν με το δίκτυο «ξεκλειδώνοντας» επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ. Ο κ. Μπαλάσκας τόνισε επίσης ότι η πρόταση της εταιρείας για επανάληψη της δράσης επιδότησης αλλαγής καυστήρα υπολογίζεται ότι θα ωφελήσει επιπλέον 135.000. Σχολίασε, πάντως, ότι πιθανή αύξηση του ΕΦΚ στο φυσικό αέριο θα δυναμιτίσει τις προοπτικές ανάπτυξης και διείσδυσης του καυσίμου και θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα της εγχώριας βιομηχανίας, ενώ θα επιβαρύνει και τους οικιακούς καταναλωτές.

(Καθημερινή)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!