Skip to main content
| Notaka

«Οι Φόροι Κατανάλωσης σε Βενζίνη – Ντίζελ στην Ελλάδα και ΕΕ».

Ο πιθανός διπλασιασμός του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, θα αποτελέσει σοκ τόσο για την πραγματική οικονομία και ειδικότερα για τους κλάδους που εξαρτώνται από τις μεταφορές, όσο και για τους περίπου 200.000 ιδιοκτήτες επιβατικών ιδιωτικής χρήσεως.

 

Ο πιθανός διπλασιασμός του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, θα αποτελέσει σοκ τόσο για την πραγματική οικονομία και ειδικότερα για τους κλάδους που εξαρτώνται από τις μεταφορές, όσο και για τους περίπου 200.000 ιδιοκτήτες επιβατικών ιδιωτικής χρήσεως.

 
Τυχόν απόφαση της κυβέρνησης για εξομοίωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης με αυτόν της βενζίνης, θα αποτελέσει μια ακόμη πρωτοτυπία της κυβέρνησης, καθώς με εξαίρεση τη Μ. Βρετανία, σε κανένα άλλο κράτος οι δύο φόροι δεν είναι οι ίδιοι.
 
Στα 27 από τα 28 Κράτη Μέλη της ΕΕ, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης, είναι από μικρότερος, έως πολύ μικρότερος από τον αντίστοιχο της βενζίνης 95 οκτανίων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
 
Η διαφορά ανάμεσα στους δύο ειδικούς φόρους, περίπου στα μισά από τα 28 κράτη, κυμαίνεται στα επίπεδα των 0,10-0,20 λεπτών το λίτρο. Η Ελλάδα είναι η χώρα με την μεγαλύτερη διαφορά, δηλαδή 0,34 λεπτά στο λίτρο, γεγονός που ενδεχομένως να αποτελέσει το επιχείρημα του οικονομικού επιτελείου για κλείσιμο της ψαλίδας ανάμεσα στους δύο φόρους.
 
Ωστόσο αποτελεί δεδομένο ότι ο διπλασιασμός εν μια νυκτί του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, θα αποτελέσει σοκ τόσο για την πραγματική οικονομία και ειδικότερα για τους κλάδους που εξαρτώνται από τις μεταφορές, όσο και για τους περίπου 200.000 ιδιοκτήτες επιβατικών ιδιωτικής χρήσεως, που αγόρασαν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, προκειμένου να επωφεληθούν από τη χαμηλότερη τιμή του καυσίμου.
 
Το ίδιο ισχυρό σοκ θα υποστούν και οι κλάδοι πετρελαιοειδών με πρώτες τις εταιρείες εμπορίας, οι οποίες θα υποστούν τις επιπτώσεις της μείωσης των πωλήσεων. Παράλληλα για δεύτερη φορά σε μια τετραετία, θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με την εξασφάλιση επιπλέον κεφαλαίου κίνησης,προκειμένου να εκτελωνίσουν πετρέλαιο κίνησης με τον υψηλό ειδικό φόρο, ιδίως λόγω της αδυναμίας του τραπεζικού συστήματος να ανταποκριθεί στις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας.
 
Πάντως τις χαμηλότερες διαφορές, ανάμεσα στους δύο φόρους, τις έχουν τα κράτη που διατηρούν χαμηλή την φορολόγηση των δύο καυσίμων, σε επίπεδα δηλαδή κάτω από τα 50 λεπτά το λίτρο (Κύπρος, Ρουμανία, Εσθονία, Ουγγαρία, Βουλγαρία).
 
Αντίθετα, μεγαλύτερη είναι η διαφορά, στα κράτη που έχουν υψηλή φορολόγηση. Εάν υπολογιστεί η διαφορά των δύο φόρων ως ποσοστό επί του φόρου στη βενζίνη, προκύπτει ότι στις χώρες με υψηλή φορολόγηση, δηλαδή πάνω από 0,60 ευρώ στο λίτρο της βενζίνης, το ποσοστό αυτό κυμαίνεται μεταξύ 20% και 36% (Ολλανδία, Πορτογαλία, Γερμανία, Φινλανδία, Βέλγιο, Γαλλία, Δανία). Το ίδιο ποσοστό κινείται κάτω από το 10% στα κράτη με ειδικό φόρο στη βενζίνη κάτω από 0,50 ευρώ το λίτρο (Κύρος, Ρουμανία, Εσθονία, Ουγγαρία, Βουλγαρία).
 
Την πιο γενναιόδωρη φορολογική πολιτική, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, την έχουν κράτη με πολύ υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, οι καταναλωτές των οποίων θα μπορούσαν να αντέξουν πολύ υψηλότερη φορολόγηση.
 
Το Λουξεμβούργο καταρχήν, με ειδικό φόρο στη βενζίνη και στο κίνησης 0,46 και 0,335 ευρώ και ΦΠΑ μόλις 17%. Επίσης η Αυστρία, με 9,49 και 0,41 και ΦΠΑ 20%.
 
pikanakis-29
 
πηγή : euro2day.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!