| Notaka

«Οι Φόροι Κατανάλωσης σε Βενζίνη – Ντίζελ στην Ελλάδα και ΕΕ».

Ο πιθανός διπλασιασμός του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, θα αποτελέσει σοκ τόσο για την πραγματική οικονομία και ειδικότερα για τους κλάδους που εξαρτώνται από τις μεταφορές, όσο και για τους περίπου 200.000 ιδιοκτήτες επιβατικών ιδιωτικής χρήσεως.

 

Ο πιθανός διπλασιασμός του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, θα αποτελέσει σοκ τόσο για την πραγματική οικονομία και ειδικότερα για τους κλάδους που εξαρτώνται από τις μεταφορές, όσο και για τους περίπου 200.000 ιδιοκτήτες επιβατικών ιδιωτικής χρήσεως.

 
Τυχόν απόφαση της κυβέρνησης για εξομοίωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης με αυτόν της βενζίνης, θα αποτελέσει μια ακόμη πρωτοτυπία της κυβέρνησης, καθώς με εξαίρεση τη Μ. Βρετανία, σε κανένα άλλο κράτος οι δύο φόροι δεν είναι οι ίδιοι.
 
Στα 27 από τα 28 Κράτη Μέλη της ΕΕ, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης, είναι από μικρότερος, έως πολύ μικρότερος από τον αντίστοιχο της βενζίνης 95 οκτανίων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
 
Η διαφορά ανάμεσα στους δύο ειδικούς φόρους, περίπου στα μισά από τα 28 κράτη, κυμαίνεται στα επίπεδα των 0,10-0,20 λεπτών το λίτρο. Η Ελλάδα είναι η χώρα με την μεγαλύτερη διαφορά, δηλαδή 0,34 λεπτά στο λίτρο, γεγονός που ενδεχομένως να αποτελέσει το επιχείρημα του οικονομικού επιτελείου για κλείσιμο της ψαλίδας ανάμεσα στους δύο φόρους.
 
Ωστόσο αποτελεί δεδομένο ότι ο διπλασιασμός εν μια νυκτί του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, θα αποτελέσει σοκ τόσο για την πραγματική οικονομία και ειδικότερα για τους κλάδους που εξαρτώνται από τις μεταφορές, όσο και για τους περίπου 200.000 ιδιοκτήτες επιβατικών ιδιωτικής χρήσεως, που αγόρασαν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, προκειμένου να επωφεληθούν από τη χαμηλότερη τιμή του καυσίμου.
 
Το ίδιο ισχυρό σοκ θα υποστούν και οι κλάδοι πετρελαιοειδών με πρώτες τις εταιρείες εμπορίας, οι οποίες θα υποστούν τις επιπτώσεις της μείωσης των πωλήσεων. Παράλληλα για δεύτερη φορά σε μια τετραετία, θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με την εξασφάλιση επιπλέον κεφαλαίου κίνησης,προκειμένου να εκτελωνίσουν πετρέλαιο κίνησης με τον υψηλό ειδικό φόρο, ιδίως λόγω της αδυναμίας του τραπεζικού συστήματος να ανταποκριθεί στις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας.
 
Πάντως τις χαμηλότερες διαφορές, ανάμεσα στους δύο φόρους, τις έχουν τα κράτη που διατηρούν χαμηλή την φορολόγηση των δύο καυσίμων, σε επίπεδα δηλαδή κάτω από τα 50 λεπτά το λίτρο (Κύπρος, Ρουμανία, Εσθονία, Ουγγαρία, Βουλγαρία).
 
Αντίθετα, μεγαλύτερη είναι η διαφορά, στα κράτη που έχουν υψηλή φορολόγηση. Εάν υπολογιστεί η διαφορά των δύο φόρων ως ποσοστό επί του φόρου στη βενζίνη, προκύπτει ότι στις χώρες με υψηλή φορολόγηση, δηλαδή πάνω από 0,60 ευρώ στο λίτρο της βενζίνης, το ποσοστό αυτό κυμαίνεται μεταξύ 20% και 36% (Ολλανδία, Πορτογαλία, Γερμανία, Φινλανδία, Βέλγιο, Γαλλία, Δανία). Το ίδιο ποσοστό κινείται κάτω από το 10% στα κράτη με ειδικό φόρο στη βενζίνη κάτω από 0,50 ευρώ το λίτρο (Κύρος, Ρουμανία, Εσθονία, Ουγγαρία, Βουλγαρία).
 
Την πιο γενναιόδωρη φορολογική πολιτική, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, την έχουν κράτη με πολύ υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, οι καταναλωτές των οποίων θα μπορούσαν να αντέξουν πολύ υψηλότερη φορολόγηση.
 
Το Λουξεμβούργο καταρχήν, με ειδικό φόρο στη βενζίνη και στο κίνησης 0,46 και 0,335 ευρώ και ΦΠΑ μόλις 17%. Επίσης η Αυστρία, με 9,49 και 0,41 και ΦΠΑ 20%.
 
pikanakis-29
 
πηγή : euro2day.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!