Skip to main content
| Notaka

«Ανεβαίνει το μικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών παρά την πτώση των τιμών».

Έτσι, ναι μεν οι καταναλωτές πληρώνουν φθηνότερα από πέρυσι τα υγρά καύσιμα, εντούτοις το κύκλωμα της εμπορίας επιδιώκοντας να διατηρήσει την κερδοφορία του, “τσιμπά” το μικτό περιθώριο κέρδους.

 

Μπορεί οι τιμές των υγρών καυσίμων να πέφτουν, ωστόσο το μικτό περιθώριο κέρδους των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και των πρατηρίων υγρών καυσίμων ανεβαίνει.

Όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων που έκανε το “Business Energy” από πέρυσι η μέση λιανική τιμή πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης έχει μειωθεί κατά 0,033 ευρώ το λίτρο (3,3 λεπτά του ευρώ). Στις 22 Ιανουαρίου του 2016 (τελευταία τιμοληψία του Παρατηρητηρίου) η μέση λιανική τιμή πώλησης της αμόλυβδης ήταν στα 1,338 ευρώ το λίτρο. Πέρυσι στις 23 Ιανουαρίου του 2015 η αντίστοιχη τιμή είχε διαμορφωθεί στα 1,371 ευρώ το λίτρο.

Πριν ένα χρόνο, σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών, το μικτό περιθώριο κέρδους εμπορίας ήταν στα 0,092 ευρώ το λίτρο (9,2 λεπτά του ευρώ). Αντιστοιχούσε στο 6,74% της τελικής τιμής πώλησης της βενζίνης. Φέτος έχει ανέβει κατά περίπου 2 λεπτά του ευρώ και για την ακρίβεια στα 0,111 ευρώ το λίτρο (11,1 λεπτά του ευρώ). Το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώνει το 8,33% της τελικής τιμής πώλησης.

Έτσι, ναι μεν οι καταναλωτές πληρώνουν φθηνότερα από πέρυσι τα υγρά καύσιμα, εντούτοις το κύκλωμα της εμπορίας επιδιώκοντας να διατηρήσει την κερδοφορία του, “τσιμπά” το μικτό περιθώριο κέρδους.

Αναμφίβολα στο ερώτημα γιατί δεν περνούν ολόκληρες οι μειώσεις του αργού πετρελαίου στην αντλία, ένας από τους βασικότερους λόγους είναι το ύψος των φόρων. Πέρυσι ο ΕΦΚ, τα τέλη και οι λοιπές επιβαρύνσεις ήταν στα 0,935 ευρώ το λίτρο. Αντιστοιχεί στο 68,25% της τελικής τιμής της αμόλυβδης βενζίνης.

Φέτος, η συνολική αξία των αντίστοιχων φόρων είναι στα 0,928 ευρώ το λίτρου και διαμορφώνουν το 69,42% της τελικής τιμής της αμόλυβδης βενζίνης.

Ο ΕΦΚ και πέρυσι και φέτος και όλες τις μέρες είναι σταθερός και αμετάβλητος στα 0,670 ευρώ το λίτρο. Δεν μεταβάλλεται και δεν επηρεάζεται από τις διεθνείς μεταβολές των τιμών.

Τέλος οι τιμές διυλιστηρίων διαμορφώνουν το 22,25% της τελικής τιμής. Στις 22 Ιανουαρίου του 2016 ήταν στα 0,297 ευρώ το λίτρο. Στις 23 Ιανουαρίου του 2015 ήταν στα 0,342 ευρώ το λίτρο και διαμορφώνουν το 25,01%.

πηγή : businessenergy.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!