| Notaka

«Αθ. Καλαϊτζόγλου: Τι σηματοδοτεί η συμφωνία ΕΛ.ΠΕ. – NIOC».

Αξιοσημείωτες επιπτώσεις στην ίδια την εταιρεία, αλλά όχι απαραίτητα και στην ελληνική αγορά καυσίμων, αναμένονται από τη συμφωνία της «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ» με την ιρανική NIOC. Η συμφωνία αυτή είναι η πρώτη που υπογράφει με δυτική εταιρεία η NIOC, μετά την άρση των διεθνών κυρώσεων κατά του Ιράν, όπως δήλωσαν οι εκπρόσωποι της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας.

 

Αξιοσημείωτες επιπτώσεις στην ίδια την εταιρεία, αλλά όχι απαραίτητα και στην ελληνική αγορά καυσίμων, αναμένονται από τη συμφωνία της «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ» με την ιρανική NIOC. Η συμφωνία αυτή είναι η πρώτη που υπογράφει με δυτική εταιρεία η NIOC, μετά την άρση των διεθνών κυρώσεων κατά του Ιράν, όπως δήλωσαν οι εκπρόσωποι της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας.

Η άμεση επανέναρξη της προμήθειας αργού πετρελαίου από το Ιράν, σε συνδυασμό με τη ρύθμιση παλαιότερων χρεών της ΕΛ.ΠΕ. προς τη NIOC, σηματοδοτεί, όπως επισήμαναν υψηλόβαθμες πηγές της ελληνικής εταιρείας προς το liberal.gr, σημαντική οικονομική ανάσα σε κεφάλαια κίνησης και ενίσχυση της ρευστότητας της, που αναμένονται να αποτυπωθούν στα οικονομικά μεγέθη της κατά το τρέχον έτος. Έτος, που προσδοκάται, όπως υποστηρίχθηκε, ότι θα χαρακτηρισθεί από σταθεροποίηση, καθώς κουβαλά δανειακά βάρη και την ανάγκη εξυπηρέτησης του ενός από τα δύο ευρω-ομόλογα, ύψους 400 εκατ. δολαρίων, που λήγει τον Μάιο. Το δεύτερο, ύψους 325 εκατ. ευρώ, λήγει τον Ιούλιο του 2019.

Στροφή στα μακροπρόθεσμα συμβόλαια

Η διοίκηση της ΕΛ.ΠΕ. έχει προχωρήσει σε αναπροσανατολισμό της στρατηγικής της για την προμήθεια αργού πετρελαίου, επιλέγοντας να στραφεί πλέον στα μακροπρόθεσμα συμβόλαια και όχι τις spot αγορές. Με αυτό το σκεπτικό, και παρά το γεγονός ότι η NIOC πίεζε για μια συμφωνία που θα περιλάμβανε μεγαλύτερες ποσότητες διάθεσης αργού πετρελαίου, η ΕΛ.ΠΕ. διατήρησε το δικαίωμα να πάρει σε πρώτη φάση μια μίνιμουμ ποσότητα, με δικαίωμα να την αυξήσει αργότερα κατά βούληση. Ο λόγος έχει να κάνει, όπως είπαν οι ίδιες πηγές στο liberal.gr, με το γεγονός ότι υπάρχει αυτήν τη στιγμή μια μεγάλη δεξαμενή αργού πετρελαίου, με ενδιαφέρουσες οικονομικά προσφορές, τις οποίες δεν προτίθεται να αφήσει ανεκμετάλλευτες η ΕΛ.ΠΕ. «Έχουμε πλέον επιλογές», τονίσθηκε χαρακτηριστικά.

Ικανοποίηση

Παρόλα αυτά, η συμφωνία που υπογράφηκε την περασμένη Παρασκευή έχει προκαλέσει ικανοποίηση στην ελληνική πλευρά, καθώς, όπως επισημαίνεται, «ήταν καλύτερη από αυτή που περιμέναμε». Οι ποσότητες που συμφωνήθηκαν δεν αποκαλύπτονται, ωστόσο, σημαντική παράμετρος της συμφωνίας είναι η ρύθμιση των παλαιών οφειλών προς τη NIOC και οι οποίες είναι της τάξης των 550-600 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι το σύνολο όλων των οφειλών ελληνικών εταιρειών προς το Ιράν, κατά την περίοδο των κυρώσεων, υπολογίζεται σε 800 εκατ. ευρώ. Οι οφειλές της ΕΛ.ΠΕ. συμφωνήθηκε να καταβληθούν σε βάθος 4ετίας.

Η σύμβαση με τη NIOC αναμένεται να έχει θετικές επιπτώσεις όχι μόνον στα οικονομικά δεδομένα της προμήθειας αργού πετρελαίου για την ΕΛ.ΠΕ., αλλά και στην καλύτερη επίδοση των διυλιστηρίων της, όπως και στο επενδυτικό πρόγραμμα της.

Όχι στις τιμές καυσίμων

Δεν αναμένεται, ωστόσο, να προκύψουν θετικά οφέλη στις τιμές των καυσίμων, στην εγχώρια αγορά. Κι αυτό γιατί, όπως υποστηρίζεται, το 68% των λιανικών τιμών των βενζινών προέρχεται από σταθερούς φόρους, με το αργό πετρέλαιο να συμμετέχει μόνον κατά 28% (με ΦΠΑ). Συν τοις άλλοις, προστίθεται, το αργό είναι χρηματιστηριακό εμπόρευμα, όπως και τα τελικά προϊόντα πετρελαιοειδών, με τις χονδρικές τιμές να επηρεάζονται από τις διεθνείς τιμές Platts της Ανατολικής Μεσογείου για τα τελικά προϊόντα πετρελαιοειδών και όχι από τις τιμές Platts του αργού. Αν, για παράδειγμα, στην περιοχή διακόψει τη λειτουργία του ένα διυλιστήριο, τότε θα επηρεαστεί η προσφορά, με ανάλογη εκτίναξη των τιμών των τελικών προϊόντων πετρελαιοειδών προς τα επάνω. Με αυτά τα δεδομένα, υποστηρίζεται ότι δεν αναμένεται να δούμε καλύτερες τιμές στην αντλία, με το κέρδος από τη συμφωνία της ΕΛ.ΠΕ. να θεωρείται τελικά ανεπαίσθητο στον τομέα αυτό.

(Liberal.gr)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!