| Notaka

«Οι 3 λόγοι που δεν πέφτει η τιμή της βενζίνης».

Η βαριά φορολόγηση, οι υψηλές τιμές διύλισης και η αύξηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και πρατηρίων «ψαλιδίζουν» τις μειώσεις του «μαύρου χρυσού» στις αντλίες.

 

Η βαριά φορολόγηση, οι υψηλές τιμές διύλισης και η αύξηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και πρατηρίων «ψαλιδίζουν» τις μειώσεις του «μαύρου χρυσού» στις αντλίες.

 

Είναι χαρακτηριστικό ότι το αργό πετρέλαιο από τον Ιούνιο του 2014 μέχρι σήμερα έπεσε κατά 60% και από πέρυσι έως φέτος υποχώρησε 30%, ενώ η αμόλυβδη βενζίνη μειώθηκε μόλις 18,4% και 2,95%, αντίστοιχα.

 

Οπως προκύπτει από έρευνα του «Εθνους», οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και τα βενζινάδικα μέσα σε 18 μήνες ανέβασαν κατά 35,87% το μεικτό περιθώριο κέρδους τους σε σχέση με το καλοκαίρι του 2014. Σε διάστημα ενός χρόνου δεν το περιόρισαν καθόλου.

Επιπλέον, τα διυλιστήρια της χώρας, όπως και οι αντίστοιχες επιχειρήσεις της Μεσογείου λόγω της υψηλής ζήτησης των καυσίμων κυρίως στις διεθνείς αγορές κράτησαν υψηλά τα περιθώρια διύλισης.

 

Αυτό φάνηκε και από τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών, τα οποία έδειξαν υπερδιπλασιασμό των κερδών το εννιάμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Ετσι, δεν προχώρησαν σε μεγαλύτερες μειώσεις των τιμών τους.Βέβαια, το μεγαλύτερο εμπόδιο στην πτώση της βενζίνης αποτελεί η φορολογία. Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, τα τέλη και οι λοιπές επιβαρύνσεις αποτελούν το 67% της τελικής τιμής του προϊόντος. Με πιο απλά λόγια, περίπου το 1 ευρώ από τα 1,384 ευρώ το λίτρο της αμόλυβδης που πληρώνουν οι καταναλωτές πηγαίνει, σταθερά και αμετάβλητα, στα κρατικά ταμεία.

 

Τα στοιχεία


Ειδικότερα, το «Εθνος» προχώρησε στην επεξεργασία των στοιχείων του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης αλλά και των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου.

 

Πιο συγκεκριμένα στις 18 Δεκεμβρίου του 2015 το αργό πετρέλαιο ήταν στα 36,88 δολάρια ανά βαρέλι. Για να γίνει ασφαλής σύγκριση μετατρέψαμε με βάση την ισοτιμία ευρώ-δολαρίου της ημέρας εκείνης την αξία του στο ενιαίο νόμισμα. Ετσι, προκύπτει η τιμή 33,93 ευρώ το βαρέλι. Με αναγωγή σε λίτρο η τιμή είναι στα 0,213 ευρώ.

 

Στις 20 Ιουνίου του 2014 σημειώθηκε μία από τις υψηλότερες τιμές του αργού πετρελαίου. Είχε κλείσει στις διεθνείς αγορές στα 114,81 δολάρια το βαρέλι. Αν μετατραπεί η τιμή του βαρελιού σε ευρώ, το κόστος του ανέρχεται στα 84,36 ευρώ. Με την αναγωγή των ποσοτήτων σε λίτρο η τιμή διαμορφώνεται στα 0,531 ευρώ. Ετσι σε δολάριο η πτώση σε σχέση με τις 18 Δεκεμβρίου του 2015 ήταν 67% και σε ευρώ, το αργό κατρακύλησε κατά 59%. Τον Ιούνιο του 2014 η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν 1,696 ευρώ το λίτρο. Ο καταναλωτής από τότε μέχρι σήμερα δεν είδε πτώση 59% αλλά 18,4%.

 

Με μια πιο προσεκτική έρευνα θα διαπιστώσει κανείς ότι τότε το μεικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών εμπορίας και πρατηρίων ήταν στα 0,08 ευρώ το λίτρο, ενώ στις 18 Δεκεμβρίου του 2015 ανέβηκαν στα 0,11 ευρώ το λίτρο, ήτοι αύξηση 35,87%. Οι τιμές των διυλιστηρίων, βέβαια, έπεσαν κατά 45,17%.

 

Πτώση 37%


Πριν από έναν χρόνο στις 26 Δεκεμβρίου του 2014 η τιμή του αργού ήταν στα 59,54 δολάρια το βαρέλι. Η πτώση είναι της τάξης του 37%. Σε ευρώ η μείωση υπολογίζεται στα 31% καθώς το βαρέλι με την αξία του ενιαίου νομίσματος είχε τιμή 48,82. Η μετατροπή σε λίτρο βγάζει τιμή του αργού πετρελαίου 0,370 ευρώ.

Η τιμή της αντλίας όμως έχει μειωθεί μόλις 2,95%. Στις 18 Δεκεμβρίου ήταν στα 1,384 ευρώ το λίτρο και στις 26 Δεκεμβρίου του 2014 πωλούνταν 1,426 ευρώ το λίτρο. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διαπιστώνεται ότι το μεικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και πρατηριούχων παρέμεινε ίδιο με πέρυσι στα 0,11 ευρώ το λίτρο. Την ίδια περίοδο οι φόροι και τα τέλη έμειναν ουσιαστικά αμετάβλητοι. Στις 18 Δεκεμβρίου του 2015 ήταν στα 0,93861 ευρώ το λίτρο.

Οι τιμές των διυλιστηρίων αν και το αργό έκανε θεαματική βουτιά σε έναν χρόνο, υποχώρησαν μόλις 9% από τα 0,370 ευρώ στα 0,336 ευρώ το λίτρο.

 

Τιμές καυσίμων στην ΕΕ

 

Πληρώνουμε περισσότερα από… Δανούς και Γερμανούς

 

Στην τέταρτη υψηλότερη θέση της ΕΕ όσον αφορά την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης βρίσκεται η Ελλάδα.

 

Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις 14 Δεκεμβρίου 2015, η αμόλυβδη βενζίνη στη χώρα μας είχε 1,396 ευρώ το λίτρο. Ενας από τους κυριότερους λόγους είναι οι υψηλοί φόροι και τέλη που επιβαρύνουν το καύσιμο.

 

Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης μαζί με άλλες χρεώσεις στην ελληνική αμόλυβδη βενζίνη είναι στα 0,679 ευρώ ενώ και ο ΦΠΑ είναι στο 23%.

Στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας βρίσκεται η Ολλανδία με τιμή 1,463 ευρώ το λίτρο. Οι φόροι ανέρχονται στα 0,774 ευρώ το λίτρο και ο ΦΠΑ στο 21%.

Τη δεύτερη ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη πληρώνουν οι Ιταλοί. Κοστίζει 1,451 ευρώ το λίτρο με τον ΕΦΚ και τις λοιπές επιβαρύνσεις να υπολογίζονται στα 0,728 ευρώ το λίτρο και ΦΠΑ στο 22%.

 

Μετά την Ιταλία ακολουθεί το Ηνωμένο Βασίλειο. Αν και έχει την υψηλότερη φορολογία σε όλη την ΕΕ, εντούτοις η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι χαμηλότερη από την Ολλανδία και την Ιταλία.

 

Συγκεκριμένα πωλείται 1,432 ευρώ το λίτρο ενώ ο ΦΠΑ είναι στο 20%. Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης είναι στα 0,798 ευρώ το λίτρο.

Αμέσως μετά την Ελλάδα έρχεται η Δανία, με τιμή 1,391 ευρώ το λίτρο και τον ΕΦΚ στα 0,652 ευρώ. Ο ΦΠΑ της αμόλυβδης στη χώρα είναι στο 25%.

 

Στον Νότο


Οι χώρες που ταιριάζουν στα ελληνικά δεδομένα, η Ισπανία και η Πορτογαλία, έχουν πολύ χαμηλότερες τιμές σε σχέση με την Ελλάδα.

 

Αν και η Πορτογαλία έχει ειδικό φόρο στα 0,617 ευρώ το λίτρο, εντούτοις η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι στα 1,344 ευρώ το λίτρο. Στην Ισπανία η τελική τιμή είναι στα 1,14 ευρώ το λίτρο, με τον ΕΦΚ της αμόλυβδης να διαμορφώνεται στα 0,461 ευρώ το λίτρο.

 

Στη Γερμανία η μέση τιμή είναι στα 1,299 ευρώ το λίτρο, με τους φόρους να είναι στα 0,654 ευρώ το λίτρο και τον ΦΠΑ στο 19%.

Κάτω από το 1 ευρώ το λίτρο βρίσκονται οι τιμές στην Πολωνία και την Εσθονία.

 

Λίγο πιο πάνω από το 1 ευρώ το λίτρο διαμορφώνεται η αμόλυβδη βενζίνη σε Βουλγαρία, Τσεχία, Ουγγαρία, Λετονία, Λιθουανία και Λουξεμβούργο.

 

ΠΗΓΗ: (Χρ. Κολώνας, Έθνος, 3/1/2016)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!