| Notaka

«Κατά 40% κάτω η τιμή του αργού σε ένα χρόνο – Ούτε 10% δεν έπεσαν οι τιμές σε βενζίνη, ντίζελ».

Χάνονται στο δρόμο προς την αντλία τα οφέλη του φθηνού πετρελαίου. Μπορεί το αργό να έχει πέσει 40% μέσα σε ένα χρόνο, ωστόσο η βουτιά του μαύρου χρυσού δεν γίνεται αντιληπτή στον Έλληνα καταναλωτή.

 

Χάνονται στο δρόμο προς την αντλία τα οφέλη του φθηνού πετρελαίου. Μπορεί το αργό να έχει πέσει 40% μέσα σε ένα χρόνο, ωστόσο η βουτιά του μαύρου χρυσού δεν γίνεται αντιληπτή στον Έλληνα καταναλωτή.

Συγκρίνοντας τις τιμές του φετινού Δεκεμβρίου με αυτές του αντίστοιχου μήνα του 2014, διαπιστώνει κανείς ότι η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει μειωθείμόλις 8% (από 1,42 ευρώ στα 1,32 ευρώ το λίτρο), του πετρελαίου κίνησηςμόνο 9% (από 1,174 ευρώ στα 1,065 ευρώ το λίτρο), και του πετρελαίου θέρμανσης μόλις κατά 16% (από τα 92 λεπτά στα 77 λεπτά/ λίτρο φέτος). Αν μάλιστα είστε δικαιούχος επιδόματος, η μείωση με το ζόρι φτάνει το 8,5%.

Ακτινογραφώντας τα αίτια αυτής της αντίφασης, ο υπεύθυνος ονομάζεται τι άλλο, φορολογία. Στην αμόλυβδη βενζίνη, οι φόροι είναι από τους υψηλότερους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιστοιχούν στο 68% της τελικής τιμής και παραμένουν σταθεροί, δηλαδή δεν επηρεάζονται από τις διακυμάνσεις των διεθνών τιμών. Αυτό σημαίνει ότι μόνο ένα 30% περίπου της τελικής τιμής επηρεάστηκε από τη βουτιά του αργού. Πάνω-κάτω, το ίδιο ισχύει και για τα άλλα καύσιμα.

Τα περιορισμένα για τον καταναλωτή οφέλη από τη βουτιά του αργού αποτυπώνονται και στην κατανάλωση. Τις ημέρες των γιορτών, οι συχνές εικόνες μποτιλιαρίσματος στους δρόμους της Αθήνας δημιουργούν την εντύπωση ότι η ζήτηση για καύσιμα έχει αυξηθεί, αλλά τα φαινόμενα απατούν. Τα επίσημα στοιχεία για το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου δείχνουν μείωση 4,1% σε σχέση με πέρυσι, ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο, αφού μεταφράζεται σε μερικές δεκάδες χιλιάδες λιγότερους τόνους βενζίνης και ντίζελ. Αλλά και τα ανεπίσημα στοιχεία για το Νοέμβριο καθώς και για το Δεκέμβριο, επίσης δεν δικαιολογούν αισιοδοξία.

Αν και ειδικά τις τρεις τελευταίες εβδομάδες, η κίνηση στις οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας έχει αυξηθεί, εντούτοις στις εθνικές οδούς η εικόνα είναι αντιστρόφως ανάλογη, με τις μετακινήσεις προϊόντων να έχουν υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα.

Υπό αυτές τις συνθήκες, εάν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης κάνει πράξη τα σχέδιά του και αυξήσει τελικά τον φόρο στα καύσιμα κίνησης, με το σκεπτικό ότι δοθέντων των χαμηλών τιμών θα μαζέψει έσοδα, πιθανώς οι προσδοκίες του να διαψευστούν.

Χαμηλά άλλωστε κινείται και η κατανάλωση στο πετρέλαιο θέρμανσης, φαινόμενο υπό μια έννοια απολύτως φυσιολογικό λόγω των καιρικών συνθηκών. Πρωταγωνιστικό όμως ρόλο παίζουν και εδώ οι φόροι που ισούνται με το 50% της τελικής τιμής. Η τιμή του θέρμανσης κινείται κάτω από τα 77 λεπτά το λίτρο, ενώ για τους δικαιούχους του επιδόματος που ισοδυναμεί με 25 λεπτά, η τελική τιμή ανέρχεται σε μόλις 52 λεπτά. Την ίδια εποχή πέρυσι, το πετρέλαιο θέρμανσης πωλούνταν 92 λεπτά/ λίτρο, αλλά επειδή το επίδομα έφτανε τα 35 λεπτά, η τελική τιμή για τους δικαιούχους, διαμορφωνόταν στα 57 λεπτά.

Με άλλα λόγια, παρά τη βουτιά των τιμών του αργού, οι φόροι μαζί με τη μείωση του επιδότησης, έχουν σαν αποτέλεσμα η φετινή τιμή για τους δικαιούχους επιδόματος να είναι μόλις… 9% χαμηλότερη από πέρυσι.

πηγή : energypress.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!