Skip to main content
| Notaka

«Κατά 40% κάτω η τιμή του αργού σε ένα χρόνο – Ούτε 10% δεν έπεσαν οι τιμές σε βενζίνη, ντίζελ».

Χάνονται στο δρόμο προς την αντλία τα οφέλη του φθηνού πετρελαίου. Μπορεί το αργό να έχει πέσει 40% μέσα σε ένα χρόνο, ωστόσο η βουτιά του μαύρου χρυσού δεν γίνεται αντιληπτή στον Έλληνα καταναλωτή.

 

Χάνονται στο δρόμο προς την αντλία τα οφέλη του φθηνού πετρελαίου. Μπορεί το αργό να έχει πέσει 40% μέσα σε ένα χρόνο, ωστόσο η βουτιά του μαύρου χρυσού δεν γίνεται αντιληπτή στον Έλληνα καταναλωτή.

Συγκρίνοντας τις τιμές του φετινού Δεκεμβρίου με αυτές του αντίστοιχου μήνα του 2014, διαπιστώνει κανείς ότι η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει μειωθείμόλις 8% (από 1,42 ευρώ στα 1,32 ευρώ το λίτρο), του πετρελαίου κίνησηςμόνο 9% (από 1,174 ευρώ στα 1,065 ευρώ το λίτρο), και του πετρελαίου θέρμανσης μόλις κατά 16% (από τα 92 λεπτά στα 77 λεπτά/ λίτρο φέτος). Αν μάλιστα είστε δικαιούχος επιδόματος, η μείωση με το ζόρι φτάνει το 8,5%.

Ακτινογραφώντας τα αίτια αυτής της αντίφασης, ο υπεύθυνος ονομάζεται τι άλλο, φορολογία. Στην αμόλυβδη βενζίνη, οι φόροι είναι από τους υψηλότερους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιστοιχούν στο 68% της τελικής τιμής και παραμένουν σταθεροί, δηλαδή δεν επηρεάζονται από τις διακυμάνσεις των διεθνών τιμών. Αυτό σημαίνει ότι μόνο ένα 30% περίπου της τελικής τιμής επηρεάστηκε από τη βουτιά του αργού. Πάνω-κάτω, το ίδιο ισχύει και για τα άλλα καύσιμα.

Τα περιορισμένα για τον καταναλωτή οφέλη από τη βουτιά του αργού αποτυπώνονται και στην κατανάλωση. Τις ημέρες των γιορτών, οι συχνές εικόνες μποτιλιαρίσματος στους δρόμους της Αθήνας δημιουργούν την εντύπωση ότι η ζήτηση για καύσιμα έχει αυξηθεί, αλλά τα φαινόμενα απατούν. Τα επίσημα στοιχεία για το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου δείχνουν μείωση 4,1% σε σχέση με πέρυσι, ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο, αφού μεταφράζεται σε μερικές δεκάδες χιλιάδες λιγότερους τόνους βενζίνης και ντίζελ. Αλλά και τα ανεπίσημα στοιχεία για το Νοέμβριο καθώς και για το Δεκέμβριο, επίσης δεν δικαιολογούν αισιοδοξία.

Αν και ειδικά τις τρεις τελευταίες εβδομάδες, η κίνηση στις οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας έχει αυξηθεί, εντούτοις στις εθνικές οδούς η εικόνα είναι αντιστρόφως ανάλογη, με τις μετακινήσεις προϊόντων να έχουν υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα.

Υπό αυτές τις συνθήκες, εάν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης κάνει πράξη τα σχέδιά του και αυξήσει τελικά τον φόρο στα καύσιμα κίνησης, με το σκεπτικό ότι δοθέντων των χαμηλών τιμών θα μαζέψει έσοδα, πιθανώς οι προσδοκίες του να διαψευστούν.

Χαμηλά άλλωστε κινείται και η κατανάλωση στο πετρέλαιο θέρμανσης, φαινόμενο υπό μια έννοια απολύτως φυσιολογικό λόγω των καιρικών συνθηκών. Πρωταγωνιστικό όμως ρόλο παίζουν και εδώ οι φόροι που ισούνται με το 50% της τελικής τιμής. Η τιμή του θέρμανσης κινείται κάτω από τα 77 λεπτά το λίτρο, ενώ για τους δικαιούχους του επιδόματος που ισοδυναμεί με 25 λεπτά, η τελική τιμή ανέρχεται σε μόλις 52 λεπτά. Την ίδια εποχή πέρυσι, το πετρέλαιο θέρμανσης πωλούνταν 92 λεπτά/ λίτρο, αλλά επειδή το επίδομα έφτανε τα 35 λεπτά, η τελική τιμή για τους δικαιούχους, διαμορφωνόταν στα 57 λεπτά.

Με άλλα λόγια, παρά τη βουτιά των τιμών του αργού, οι φόροι μαζί με τη μείωση του επιδότησης, έχουν σαν αποτέλεσμα η φετινή τιμή για τους δικαιούχους επιδόματος να είναι μόλις… 9% χαμηλότερη από πέρυσι.

πηγή : energypress.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!