| Notaka

«Ακριβότερα Καύσιμα με Πρόσχημα Φθηνότερα Τέλη Κυκλοφορίας».

Αποφασισμένο να προχωρήσει μέσα στο 2016 στο σχέδιό του για την επιβολή επιπλέον φόρου σε όλα σχεδόν τα καύσιμα κίνησης –βενζίνη, πετρέλαιο και υγραέριο– εμφανίζεται το υπουργείο Οικονομικών, θεωρώντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα εισρεύσουν περισσότερα χρήματα στα κρατικά ταμεία.

 

Αποφασισμένο να προχωρήσει μέσα στο 2016 στο σχέδιό του για την επιβολή επιπλέον φόρου σε όλα σχεδόν τα καύσιμα κίνησης –βενζίνη, πετρέλαιο και υγραέριο– εμφανίζεται το υπουργείο Οικονομικών, θεωρώντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα εισρεύσουν περισσότερα χρήματα στα κρατικά ταμεία. Ο σχεδιασμός του υπουργείου Οικονομικών περιλαμβάνει, επίσης, αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη κυρίως την εμπορική αξία και τον κυβισμό των οχημάτων. Τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών προκαλούν έντονες αντιδράσεις στην αγορά αυτοκινήτου και λιανικής πώλησης καυσίμων. Ανησυχία στην αγορά αυτοκινήτου υπάρχει όμως και για έναν ακόμη λόγο: το μέτρο της παροχής κινήτρων για την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων και την αντικατάστασή τους με καινούργια δεν μοιάζει πιθανό να παραταθεί για το 2016, αν και ουσιαστικά είναι ο μόνος τρόπος για να κινηθεί η εν λόγω αγορά.

Μιλώντας το Σάββατο στον τηλεοπτικό σταθμό «Σκάι» ο κ. Τρ. Αλεξιάδης, ανέφερε ότι η κυβέρνηση εξετάζει τη σύνδεση του ύψους των τελών κυκλοφορίας με την κατανάλωση των καυσίμων στα αυτοκίνητα. Χωρίς να προσδιορίσει το ποσοστό της αύξησης, δεσμεύθηκε ότι στο μέλλον τα τέλη θα είναι χαμηλότερα, επιτρέποντας σε όσους έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους να τις πάρουν πίσω. Ο κ. Αλεξιάδης υποστήριξε ότι με αυτόν τον τρόπο θα επιβαρύνονται περισσότερο όσοι κάνουν συχνή χρήση του αυτοκινήτου και όσοι διαθέτουν Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού.

Η πρόταση του κ. Αλεξιάδη βασίζεται ουσιαστικά σε αυτήν που είχε κάνει ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ) από το περασμένο καλοκαίρι περί πλήρους κατάργησης των τελών κυκλοφορίας και επιβολή νέου φόρου στα καύσιμα. Ο εν λόγω σύνδεσμος εκπροσωπεί κατά κύριο λόγο τις επιχειρήσεις εισαγωγής και πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η πρόταση αυτή, ωστόσο, βρίσκει αντίθετο τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Πέρα από τη διαφωνία στην επιβολή ενός τέτοιου τέλους, παράγοντες του κλάδου εκφράζουν τουλάχιστον δυσφορία για την επιλογή του κ. Αλεξιάδη να ανακινήσει το θέμα της φορολογίας αυτοκινήτου. «Ηδη με τη φιλολογία περί των τελών κυκλοφορίας τούς προηγούμενους μήνες είχε “παγώσει” η αγορά. Τώρα που άλλαξαν αναφέρει ότι θα αλλάξουν ξανά», επεσήμαναν χαρακτηριστικά στην «Κ».

«Οι δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών θέλουμε να πιστεύουμε ότι έγιναν με χιουμοριστική διάθεση», σχολίασε σκωπτικά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), προσθέτοντας ότι ήδη σήμερα οι φόροι αποτελούν το 67,16% της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης. Για μεγάλη πτώση της κατανάλωσης και αρνητικές επιπτώσεις τόσο στους ιδιώτες όσο και στις επιχειρήσεις κάνει λόγο η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ).

Απόσυρση

Κλειστά κρατά τα χαρτιά του το υπουργείο Οικονομικών σε σχέση με την απόσυρση, η ισχύς της οποίας λήγει στις 20 Δεκεμβρίου 2015. Αν και οι εισαγωγείς έχουν ζητήσει παράταση του μέτρου, όχι για έναν χρόνο, αλλά για μικρότερο χρονικό διάστημα, μέχρις ότου αποφασισθούν τα νέα μέτρα συνολικά για την αλλαγή της φορολόγησης των αυτοκινήτων, το υπουργείο Οικονομικών φέρεται να προσανατολίζεται στην άμεση κατάργηση του μέτρου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, από τις αρχές του έτους έως και τις 6 Δεκεμβρίου 2015 έχουν παραληφθεί από τα κέντρα ανακύκλωσης 71.894 επιβατικά αυτοκίνητα. Από αυτά, τα 62.741 (87,3%) «μετατράπηκαν» σε ταξινομήσεις/πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ τα υπόλοιπα 9.153 (12,7%) δεν αντικαταστάθηκαν με αγορά καινούργιου αυτοκινήτου.

Αυτό, πάντως, που αναμένεται να νομοθετηθεί τις επόμενες μέρες είναι η δυνατότητα που θα έχουν όσοι αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο μέσα στο 2016 να επιβαρύνονται με τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στους μήνες που έχουν στην κατοχή τους το νέο όχημα και όχι με το συνολικό ποσό.

πηγή : Καθημερινή

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews REPSOL Revoil RMM Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies Urals WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ ΡΕΒΟΙΛ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!