Skip to main content
| Notaka

«Ξέμειναν… από βενζίνη τα ειδικά μικρά φορτηγάκια των Κλιμακίων Ελέγχου Διακίνησης Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) και δεν βγαίνουν εδώ κι ενάμιση μήνα για ελέγχους στην αγορά».

Απίστευτο κι όμως αληθινό! Η «Οικονομία» του «Εθνους της Κυριακής» αποκαλύπτει πως τα κατάλληλα εξοπλισμένα βαν των ΚΕΔΑΚ που εντοπίζουν επιτόπου τα νοθευμένα καύσιμα στα βενζινάδικα και άλλες εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών μένουν ακινητοποιημένα στο πάρκινγκ του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας της οδού Μεσογείου καθώς δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα χρήματα για να φουλάρουν με βενζίνη. Απλήρωτοι εδώ κι εννέα μήνες παραμένουν και οι υπάλληλοι που έβγαιναν για ελέγχους από την αρχή της χρονιάς.

 

Απίστευτο κι όμως αληθινό! Η «Οικονομία» του «Εθνους της Κυριακής» αποκαλύπτει πως τα κατάλληλα εξοπλισμένα βαν των ΚΕΔΑΚ που εντοπίζουν επιτόπου τα νοθευμένα καύσιμα στα βενζινάδικα και άλλες εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών μένουν ακινητοποιημένα στο πάρκινγκ του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας της οδού Μεσογείου καθώς δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα χρήματα για να φουλάρουν με βενζίνη. Απλήρωτοι εδώ κι εννέα μήνες παραμένουν και οι υπάλληλοι που έβγαιναν για ελέγχους από την αρχή της χρονιάς.

Σε μία περίοδο κατά την οποία η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης έχει ξεκινήσει και οι καταναλωτές έχουν ανάγκη της προστασίας από τους επιτήδειους, το μοναδικό «όπλο» της πολιτείας είναι παροπλισμένο…

 

Λαθρεμπόριο

Και όχι μόνο. Την ίδια ώρα που οι φορείς της αγοράς καταγγέλλουν λαθρεμπόριο καυσίμων και μιλούν για ολιγωρία των αρμοδίων Αρχών σχετικά με την εφαρμογή των μέτρων για πάταξη των κυκλωμάτων, η επιβεβαίωσή τους έρχεται με την αδράνεια των ΚΕΔΑΚ. Εγκυρες πηγές αναφέρουν στην «Οικονομία» του «Εθνους της Κυριακής» πως τα οχήματα των Κλιμακίων βγήκαν τελευταία φορά για ελέγχους στο τέλος του πρώτου 20ήμερου του Σεπτεμβρίου. Από τότε παραμένουν καθηλωμένα.

Κι αυτό επειδή, κατά τις ίδιες πληροφορίες, υπάρχουν οφειλές μερικών χιλιάδων ευρώ στο πρατήριο υγρών καυσίμων που τα εφοδιάζει με βενζίνη. Για την ακρίβεια, ο πρατηριούχος αποφάσισε να μη δώσει άλλη πίστωση όταν διαπίστωσε πως το Δημόσιο δεν τον πλήρωνε για τις ποσότητες που είχε διαθέσει. Τα χρέη προς τον ιδιοκτήτη του βενζινάδικου, λένε οι πληροφορίες, είναι μεταξύ 9.000 και 11.000 ευρώ.

Επιπλέον, απλήρωτοι για τις βάρδιες που κάνουν με τα ΚΕΔΑΚ είναι και οι υπάλληλοι του υπουργείου. Οι ίδιες πληροφορίες θέλουν οι δαπάνες να ανέρχονται σε ποσό ανάμεσα στα 70.000 με 90.000 ευρώ.

ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

 

Δεν εγκρίνεται η δαπάνη για καύσιμα, μισθούς

Η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπως αναφέρουν πηγές, ζήτησε από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους την έγκριση μέρους των προαναφερόμενων δαπανών για την πληρωμή των υπαλλήλων (των τεσσάρων μηνών) και του πρατηρίου, λαμβάνοντας ωστόσο αρνητική απάντηση.

Ετσι, τα βαν παραμένουν ακινητοποιημένα στο υπόγειο πάρκινγκ της οδού Μεσογείων και η αγορά ανέλεγκτη.

Τα ΚΕΔΑΚ έχουν στη διάθεσή τους έξι οχήματα. Η δυνατότητά τους είναι να συλλέγουν δείγμα από βενζινάδικα ή άλλες εγκαταστάσεις καυσίμων και στη συνέχεια επιτόπου να το αναλύουν προκειμένου να διαπιστώνουν αν είναι νοθευμένο ή όχι. Τα αποτελέσματα στέλνονται αυτόματα σε κεντρική βάση δεδομένων στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενώ τα δείγματα αποστέλλονται στη συνέχεια στο Γενικό Χημείο του Κράτους για την περαιτέρω ανάλυσή τους. Στο τέλος στους παραβάτες επιβάλλονται πρόστιμα. Οι υπάλληλοι που συμμετέχουν στα κλιμάκια επιλέγονται μετά από κλήρωση ώστε να περιορίζονται τα ενδεχόμενα συνεννόησης των ελεγκτών με τους ελεγχόμενους.

 

Ολιγωρία

Την ίδια στιγμή παραμένουν οι τραγικές εκκρεμότητες στην εφαρμογή των μέτρων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και της νοθείας υγρών καυσίμων.

Οπως είχαν καταγγείλει τα μέλη της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων:

  • Αγνωστος παραμένει ο αριθμός των πρατηρίων, των εγκαταστάσεων εμπόρων πετρελαίου θέρμανσης αλλά και των υπολοίπων αποθηκευτικών χώρων (δεξαμενές επιχειρήσεων, ΚΤΕΛ, ΔΕΚΟ κλπ.) αφού οι περισσότερες περιφέρειες δεν έχουν ενημερωμένο αρχείο.
  • Καμία εικόνα δεν υπάρχει για την έκταση της παράνομης διακίνησης ναυτιλιακού καυσίμου. Είναι χαρακτηριστικό πως αν και αγοράστηκαν δύο ειδικά σκάφη του Λιμενικού έναντι 2.030.000 ευρώ, εντούτοις παραμένουν παροπλισμένα και δεν διενεργούν ελέγχους στη θάλασσα.
  • Ανεφάρμοστη παραμένει διάταξη του νόμου 4072 του 2012 για την τοποθέτηση ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών σε πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών.
  • Δεν έχει λάβει «σάρκα και οστά» η εγκατάσταση ηλεκτρονικού σήματος εντοπισμού σε βυτιοφόρα και πλωτά εφοδιαστικά μέσα με δυνατότητα τηλεματικής μεταφοράς.
  • Χωρίς εφαρμογή βρίσκεται διάταξη σύμφωνα με την οποία όλες οι ποσότητες υγρών καυσίμων που καταναλώνονται, διακινούνται και αποθηκεύονται θα πρέπει να ιχνηθετηθούν με ραδιοϊσότοπα ή μοριακής τεχνολογίας ιχνηθέτες.
  • Κανείς δεν ξέρει αν υπάρχει Σύστημα Διαχείρισης Στοιχείων και Πληροφοριών για την αναλυτική παρακολούθηση της παραγωγής, διύλισης, αποθήκευσης, εισαγωγής, εξαγωγής και διακίνησης αργού πετρελαίου, ημικατεργασμένων και πετρελαιοειδών προϊόντων, όπως προβλέπει υπουργική απόφαση του 2012.
  • Δεν έχει εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση για την εφαρμογή συστημάτων ελέγχου και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών σε όλες τις εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων ιδιωτικών πρατηρίων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα καθώς και στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων.
  • Δεν προβλέπεται η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών σε εταιρείες που διαθέτουν χώρους στάθμευσης των οχημάτων και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις για τη φύλαξη και συντήρησή τους.

 

ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ.gr  ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!