| Notaka

«Το 90% των αυτοκινήτων ντίζελ υπερβαίνει τα όρια ρύπανσης».

Σχεδόν εννέα στα δέκα αυτοκίνητα ντίζελ παραβιάζουν τα νέα όρια ρύπανσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν δοκιμάζονται σε δρόμους και όχι σε πίστες δοκιμών, αποδεικνύοντας παράλληλα πως κατά μέσο όρο εκπέμπουν επτά φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο των αερίων οξειδίων του αζώτου, με το χειρότερο εξ αυτών να παράγει 22 φορές το νόμιμο όριο.

 

Σχεδόν εννέα στα δέκα αυτοκίνητα ντίζελ παραβιάζουν τα νέα όρια ρύπανσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν δοκιμάζονται σε δρόμους και όχι σε πίστες δοκιμών, αποδεικνύοντας παράλληλα πως κατά μέσο όρο εκπέμπουν επτά φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο των αερίων οξειδίων του αζώτου, με το χειρότερο εξ αυτών να παράγει 22 φορές το νόμιμο όριο.

Μοντέλα από κάθε μεγάλο κατασκευαστή οχημάτων βρέθηκαν να παραβιάζουν το όριο όταν αξιολογήθηκαν υπό πραγματικές συνθήκες, παρόλο που από την 1η Σεπτεμβρίου, τα νέα αυτοκίνητα ντίζελ στην Ε.Ε. πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες εκπομπών με την ονομασία «Euro 6».

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν ένα ευρύ φάσμα τεχνικών ώστε να εξασφαλίζουν ότι τα αυτοκίνητά τους αποδίδουν πολύ καλύτερα υπό συνθήκες δοκιμής σε σχέση με όταν τα χειρίζονται απλοί οδηγοί.

Χρησιμοποιούν τεχνικές όπως την αφαίρεση εξαρτημάτων από το αυτοκίνητο ώστε να μειωθεί το βάρος, τη χρήση ειδικών λιπαντικών, το υπερβολικό φούσκωμα ελαστικών και τη χρήση εξαιρετικά ομαλών πιστών δοκιμών. Τα αέρια οξειδίων του αζώτου και οι υπόλοιποι ρύποι που σχετίζονται με οχήματα εκτιμάται ότι προκαλούν μισό εκατομμύριο πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο στην Ε.Ε.

Η έκθεση του οργανισμού Transport & Environment (T&E) αποκαλύπτει επίσης ότι οι κατασκευαστές οχημάτων συχνά πωλούν λιγότερο ρυπογόνα μοντέλα των ίδιων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, όπου οι κανόνες εκπομπών είναι αυστηρότεροι. Αυτό επιτυγχάνεται με τη συμπερίληψη συσκευών που προσλαμβάνουν τη ρύπανση σε ένα βαθμό και κοστίζουν μερικές εκατοντάδες ευρώ. Μέχρι το 2018 η Ε.Ε. σχεδιάζει την εισαγωγή νέων δοκιμών που θα μετρούν τις εκπομπές υπό πραγματικές συνθήκες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παράλληλα, προσπαθούν να τις καθυστερήσουν μέχρι το 2020.

Μείωση ρύπων

Σύμφωνα με στοιχεία, τα ελαφρά οχήματα -αυτοκίνητα και ημιφορτηγά- είναι μία από τις κύριες πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης και παράγουν περίπου το 15 % των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.). Η Ε.Ε. καταβάλλει προσπάθειες για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οδικών μεταφορών και για την υποστήριξη της μετάβασης προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Όπως προβλέπεται από τις οδηγίες της Ε.Ε., οι κατασκευαστές θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι όλα τα νέα οχήματα τα οποία πωλούνται, ταξινομούνται ή τίθενται σε λειτουργία συμμορφώνονται με τα πρότυπα εκπομπών που ορίζονται στον κανονισμό. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να παρέχουν στους αγοραστές στοιχεία σχετικά με τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμων τη στιγμή της αγοράς του οχήματος, να διασφαλίζουν ότι τα συστήματα ελέγχου της ρύπανσης που είναι τοποθετημένα σε ένα όχημα καλύπτουν 160 000 km και ότι ελέγχονται μετά από 5 έτη ή 100.000 km (όποιο από τα δύο συμβεί νωρίτερα) και να παρέχουν απεριόριστες και τυποποιημένες πληροφορίες επισκευής και συντήρησης του οχήματος σε ανεξάρτητους φορείς μέσω δικτυακών τόπων.

(Ημερησία, 26/9/2015)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!