Skip to main content
| Notaka

«Δημ. Παπαδημούλης – προς Κομισιόν: Ποια μέτρα έχει προτείνει για τη μείωση της τιμής των καυσίμων»;

Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε σήμερα ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, σχετικά με την ολιγοπωλιακή κατάσταση του κλάδου των καυσίμων και τη συγκεντρωτική θέση που κατέχουν σε αυτόν οι εταιρείες ΕΛΠΕ και ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ.

 

Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε σήμερα ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, σχετικά με την ολιγοπωλιακή κατάσταση του κλάδου των καυσίμων και τη συγκεντρωτική θέση που κατέχουν σε αυτόν οι εταιρείες ΕΛΠΕ και ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ.

 

Πιο συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Παπαδημούλης στην ερώτησή του, αφού μνημονεύει απάντηση της Κομισιόν σε προηγούμενη ερώτησή του για το επίπεδο του ανταγωνισμού στον κλάδο διύλισης καυσίμων, στην οποία επισημαίνεται ότι «η ελληνική αγορά καυσίμων είναι μάλλον συγκεντρωτική, με δύο καθετοποιημένες εταιρείες, όπου τα ΕΛ.ΠΕ και η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ έχουν δεσπόζοντα ρόλο», σημειώνει ότι η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει «επανειλημμένα προτείνει σε γνωμοδοτήσεις της (2007, 2008, 2012) μια σειρά από μέτρα που ενισχύουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου, όχι μόνο στην αγορά λιανικής και χονδρικής, αλλά και στον κλάδο της διύλισης, στον οποίο λειτουργούν μονάχα δύο επιχειρήσεις».

 

Συνεχίζοντας την ερώτησή του ο Έλληνας ευρωβουλευτής ζητά από την Κομισιόν να τον ενημερώσει ποια πρόσθετα μέτρα έχει προτείνει «για την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη μείωση της τιμής των καυσίμων, κυρίως στον κλάδο της διύλισης», ποιες είναι οι «βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζονται στα υπόλοιπα κράτη μέλη, με δομή αγοράς παρόμοια της ελληνικής», καθώς επίσης, «σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων που έχει προτείνει η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και πώς αξιολογεί την πορεία υλοποίησης η Κομισιόν».

 

Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση:

 

Στην απάντησή της για τις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα η Κομισιόν (Ε-10778/2014) ανέφερε ότι η «ελληνική αγορά καυσίμων είναι μάλλον συγκεντρωτική, με δύο καθετοποιημένες εταιρείες, όπου τα ΕΛ.ΠΕ και η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ έχουν δεσπόζοντα ρόλο», σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι η «εκτιμά τις προσπάθειες της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού για την άρση των κανονιστικών περιορισμών που νοθεύουν τον ανταγωνισμό στον τομέα και συνεργάζεται στενά με τις ελληνικές αρχές, όσον αφορά μέτρα για την άρση των περιορισμών αυτών, μεταξύ άλλων διευκολύνοντας τη συμμόρφωση των εισαγωγέων με την υποχρέωση διατήρησης αποθεμάτων». Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει επανειλημμένα προτείνει σε γνωμοδοτήσεις της (2007, 2008, 2012), μια σειρά από μέτρα που ενισχύουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου, όχι μόνο στην αγορά λιανικής και χονδρικής, αλλά και στον κλάδο της διύλισης, στον οποίο λειτουργούν μονάχα δύο επιχειρήσεις. Ερωτάται η Επιτροπή:

 

1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων που έχει προτείνει η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και πώς αξιολογεί την πορεία υλοποίησης η Κομισιόν;

2. Ποια πρόσθετα μέτρα προτείνει η Κομισιόν στην ελληνική κυβέρνηση για την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη μείωση της τιμής των καυσίμων, κυρίως στον κλάδο της διύλισης;

3. Ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζονται στα υπόλοιπα κράτη μέλη, με δομή αγοράς παρόμοια της ελληνικής;

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!