| Notaka

«Σταθεροποίηση στην αγορά καυσίμων το 2014-Στους 11,55 εκατ. τόνους η ζήτηση».

Οι αυξημένες καταναλώσεις στο ντίζελ κίνησης στα καύσιμα αεροπορίας και στην άσφαλτο, διατήρησαν τους όγκους της εγχώριας αγοράς καυσίμων το 2014 στα επίπεδα του 2013. Η περασμένη χρονιά, με την ισχνή ανάκαμψη της οικονομίας και την αυξημένη τουριστική κίνηση, διάκοψε την καθοδική πορεία των τελευταίων χρόνων στην ελληνική αγορά καυσίμων.

Οι αυξημένες καταναλώσεις στο ντίζελ κίνησης στα καύσιμα αεροπορίας και στην άσφαλτο, διατήρησαν τους όγκους της εγχώριας αγοράς καυσίμων το 2014 στα επίπεδα του 2013. Η περασμένη χρονιά, με την ισχνή ανάκαμψη της οικονομίας και την αυξημένη τουριστική κίνηση, διάκοψε την καθοδική πορεία των τελευταίων χρόνων στην ελληνική αγορά καυσίμων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσια έκθεσης της Μότορ Όιλ, ο συνολικός όγκος ανήλθε το περασμένο έτος σε 11.552.000 τόνους έναντι 11.559.000 τόνων το 2013 και 19.807.000 τόνων το 2006, χρονιά κατά την οποία καταγράφηκε η υψηλότερη ζήτηση. Από το 2006 η εγχώρια κατανάλωση άρχισε να μειώνεται με πολύ αργούς ρυθμούς μέχρι το 2009 ενώ από το 2010 και μετά, η μείωση ήταν ραγδαία λόγω της οικονομικής κρίσης, της μείωσης της βιομηχανικής παραγωγής και σχεδόν του μηδενισμού της δραστηριότητας των δημοσίων έργων.

Η ανάκαμψη της περσινής χρονιάς, γίνεται εμφανής κυρίως στη ζήτηση για πετρέλαιο κίνησης, αεροπορικά καύσιμα, υγραέρια και άσφαλτο. Οι εξελίξεις αυτές είναι αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών στα πετρελαιοκίνητα οχήματα (σε βάρος της βενζίνης), της αυξημένης επιβατικής κίνησης στις αερογραμμές και της εκκίνησης δημοσίων έργων και της αύξησης του στόλου οχημάτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υγραέριο. Αντίθετα , η μειωμένη βιομηχανική παραγωγή και η συνεχιζόμενη στροφή παραγωγικών μονάδων στο φυσικό αέριο, συνέβαλε στη περαιτέρω μείωση της ζήτησης μαζούτ.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα στα καύσιμα κίνησης, η ετήσια έκθεση της Μότορ Όιλ σημειώνει ότι η στροφή στο υγραέριο, όπως και στο ντίζελ, είναι απόρροια της αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στις βενζίνες.

Η κατανάλωση καυσίμων  στην Ελλάδα  την τελευταία 5ετία

Η μείωση της κατανάλωσης στις βενζίνες ξεκίνησε το 2010 λόγω της αύξησης του Ε.Φ.Κ. (το διάστημα Ιούνιος 2009 – Μάιος 2010 διαμορφώθηκε από 410 ευρώ σε 670 ευρώ το χιλιόλιτρο) και έκτοτε συνεχίζεται αφενός λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος και αφετέρου λόγω των αυξημένων ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ. Μέρος της μείωσης της ζήτησης για βενζίνες αντισταθμίστηκε το 2013 και το 2014 από την ανάκαμψη της κατανάλωσης πετρελαίου κίνησης ως απόρροια της μείωσης του Ε.Φ.Κ. το 2012 (από 412 ευρώ σε 330 ευρώ) καθώς επίσης και λόγω της άρσης της απαγόρευσης κυκλοφορίας αυτοκινήτων με κινητήρες diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Τέλος να σημειωθεί ότι στο πετρέλαιο θέρμανσης, στο οποίο καταγράφηκε μια μικρή αύξηση της κατανάλωσης, ο Ε.Φ.Κ. αυξήθηκε το 2011 από 21 ευρώ σε 60 ευρώ τα 1.000 λίτρα, το 2012 σε 330 ευρώ με συνέπεια τη μεγάλη πτώση της κατανάλωσης του καυσίμου, αλλά και τα γνωστά περιβαλλοντικά προβλήματα λόγω χρήσης εναλλακτικών τρόπων θέρμανσης από τα νοικοκυριά. Τον Οκτώβριο 2014 ο φόρος μειώθηκε στα 230 ευρώ, γεγονός που συνέβαλε στην έστω μικρή αύξηση της κατανάλωσης.

Η εξέλιξη της εγχώριας αγοράς καυσίμων την τελευταία 10ετία 

 (Σε εκατ. μετρ. τόνους)

2005

19,25

2006

19,80

2007

19,70

2008

19,25

2009

18,34

2010

16,08

2011

14,93

2012

12,94

2013

11,55

2014

11,55

Σημ. Τα στοιχεία προέρχονται από τις ετήσιες εκθέσεις της Motor Oil.

(Μ. Καϊταντζίδης, Euro2day, 20/3/2015)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!