| Notaka

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για το λαθρεμπόριο

logo_syrizaΕρώτηση προς τους υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για το λαθρεμπόριο, τη φοροδιαφυγή και τη νοθεία στην αγορά καυσίμων κατέθεσαν δέκα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

«Οι στρεβλώσεις και τα φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού στη λειτουργία του χώρου της πετρελαιαγοράς συνεχίζουν να ηγεμονεύουν και να δημιουργούν το πρόσφορο έδαφος για να οργιάζουν η λαθρεμπορία, η φοροδιαφυγή και η νοθεία. Σε τέτοιο σημείο που εύλογα να τίθεται το ερώτημα κατά πόσο οι αρμόδιοι φορείς θέλουν να επιλύσουν το θέμα ή καλύπτουν συγκεκριμένα συμφέροντα- που έχουν μεγάλη ισχύ- και τελικά κατορθώνουν και επηρεάζουν καταλυτικά τις αποφάσεις των αρμοδίων.

Με τις στρεβλώσεις και τις συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που λειτουργεί η πετρελαιαγορά στην χώρα μας, έχει ως αποτέλεσμα τα τελευταία περίπου 4 χρόνια να έχουν κλείσει περίπου 2.000 πρατήρια καυσίμων. Εάν από πλευράς Πολιτείας συνεχιστεί η ίδια αντιμετώπιση, τότε το μόνο βέβαιο είναι ότι σύντομα θα υποχρεωθούν σε κλείσιμο ακόμα 3.500 επιχειρήσεις διανομής πετρελαίου θέρμανσης. Πρόκειται για πρατηριούχους που στην συντριπτική πλειοψηφία τους λειτουργούν εντίμως και νομίμως τις επιχειρήσεις τους χωρίς να διαφεύγουν και να τελούν λαθρεμπορία.

Την ίδια ώρα οι τιμές των καυσίμων, οι οποίες επηρεάζουν και τις τιμές πλήθους άλλων αγαθών και υπηρεσιών, έχουν αυξηθεί σε επίπεδα πρωτοφανή. Συγκεκριμένα, το έτος 2009, πριν αρχίσουν οι περικοπές στους μισθούς και τις συντάξεις, η τιμή πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης κυμαινόταν περίπου στο 1,15 ευρώ, ενώ σήμερα αγγίζει τα 2 ευρώ, με αποτέλεσμα η κατανάλωση καυσίμων να έχει μειωθεί κατακόρυφα, σε ποσοστό έως και 75% σε σύγκριση με το έτος 2009. Έτσι, η προσπάθεια της κυβέρνησης να αποκτήσουν χρήματα τα δημόσια ταμεία μέσω της φορολόγησης της κατανάλωσης καυσίμων μένει χωρίς αποτέλεσμα, αφού είναι τέτοια η πτώση της κατανάλωσης, ώστε παρά την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ, τελικά τα κέρδη από την φορολόγηση κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα και συγκεκριμένα μόνο κατά το 1ο εξάμηνο του 2012 είναι μειωμένα κατά 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ.

Αφενός ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ο οποίος έχει αυξηθεί υπερβολικά και αφετέρου ο ΦΠΑ, που όχι απλώς έχει αυξηθεί στο 23%, αλλά για τον υπολογισμό του δεν λαμβάνεται ως βάση μόνο η τιμή του προϊόντος, αλλά συνυπολογίζονται και οι φόροι που το επιβαρύνουν κατά τα προηγούμενα στάδια, δηλαδή επιβάλλεται φόρος στον φόρο, κάτι που εκτός του παράνομου και αντισυνταγματικού χαρακτήρα του, είναι και καταφανώς άδικο. Έτσι όσο κι αν οι πρατηριούχοι ελαττώνουν το ποσοστό κέρδους τους, που ήδη κυμαίνεται σε επίπεδα 5-8 λεπτών του ευρώ ανά λίτρο, τα αποτελέσματα στη μείωση των τιμών είναι μηδαμινά και δεν είναι αρκετό για να συγκρατηθούν οι τιμές σε επίπεδα ανάλογα της αγοραστικής δύναμης του ελληνικού καταναλωτικού κοινού».

Οι βουλευτές ρωτούν τους συναρμόδιους υπουργούς:

1)Σε τι ελέγχους σκοπεύει να προβεί το Υπουργείο και ποιά προσδοκά να είναι τα αποτελέσματα αυτών; Υπάρχει κάποιο σχέδιο; Τι σχεδιάζεται να γίνει για τον έλεγχο των σημείων διάθεσης των εισαγομένων και παραγομένων ποσοτήτων νέων υποκατάστατων βενζινών, όπως μεθανόλης, τουλουόλης κ.λπ;

2)  Τι προβλέπεται να γίνει με  την περαιτέρω στελέχωση των Κλιμακίων Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) από τη στιγμή που το υπάρχον δυναμικό και η συχνότητα των διενεργούμενων ελέγχων δεν επαρκούν για τον επαρκή έλεγχο της αγοράς;

3) Γιατί δεν υπάρχει ανάλογο χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης των ηλεκτρονικών συστημάτων εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων, όπως έχει γίνει μόνον για τους πρατηριούχους; Στην περίπτωση των ναυτιλιακών καυσίμων το Υπουργείο κρίνει ότι δεν απαιτείται παράλληλα με την διασταύρωση των τελωνειακών συνοδευτικών εγγράφων ο ηλεκτρονικός έλεγχος του σημείου φόρτωσης, της διαδρομής, του μέσου μεταφοράς και του σημείου παράδοσης των ναυτιλιακών καυσίμων;

4) Πως θα αντιμετωπίσει το κόστος αγοράς και εγκατάστασης των ηλεκτρονικών συστημάτων εισροών-εκροών στους πρατηριούχους;

5) Τι γίνονται τα χρήματα από την ειδική εισφορά 1,2% των πετρελαιοειδών του ν.3335/2005 ; Ποιός φορέας τα διαχειρίζεται και πως αξιοποιούνται;

6)  Γνωρίζει τον ακριβή αριθμό των νομίμως λειτουργούντων πρατηρίων υγρών καυσίμων, μεικτών πρατηρίων και των λειτουργούντων εντός σταθμών αυτοκινήτων, καθώς και των όγκο δεξαμενισμού αυτών;

7)  Οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται καθημερινά θα συνεχίσετε να επιβάλετε Ε.Φ.Κ. 670 ευρώ το χιλιόλιτρο στην αμόλυβδη και ΦΠΑ επί του ΕΦΚ 23%;

8)Γιατί δε μπαίνει χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης GPS σε όλο το δίκτυο διακίνησης πετρελαίου, όπως έχει γίνει και στους βενζινοπώλες;

Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές Ουζουνίδου Ευγενία, Πετράκος Θανάσης, Παπαδημούλης Δημήτρης, Κριτσωτάκης Μιχάλης, Αλεξόπουλος Αποστόλης, Διακάκη Μαρία, Γελαλής Δημήτρης, Καφαντάρη Χαρά, Ζεϊμπέκ Χουσείν και

Ιγγλέζη Κατερίνα.

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews REPSOL Revoil RMM Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies Urals WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ ΡΕΒΟΙΛ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!