| I |

ΠΟΠΕΚ: Αυστηρότερες ποινές για τις «πειραγμένες» αντλίες

plafon-lathremporia-anekselekti-agoraΑυστηρότερες ποινές για τις «πειραγμένες» αντλίες ζητά η ΠΟΠΕΚ από το υπουργείο Ανάπτυξης με αφορμή τις ανακοινώσεις για τον Αγορανομικό Κώδικα.

Το νομοσχέδιο που ανακοινώθηκε από το υπουργείο προβλέπει πρόστιμο ύψους 30.000 ευρώ για κάθε αντλία το οποίο όπως επισημαίνεται σε κοινή επιστολή της ΠΟΠΕΚ και της ΟΒΕ προς το υπουργείο ισοδυναμεί με οικονομική αμνηστεία για τους επιτήδειους ενώ παράλληλα για τυπικές παραβάσεις προβλέπονται εξοντωτικές ποινές. Συγκεκριμένα, για απόκλιση της αντλίας 0,6 % προβλέπεται πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ, ενώ είναι γνωστό ότι το αποδεκτό ποσοστό αποκλίσεων είναι 0,5 %.

Οι δύο Ομοσπονδίες δηλώνουν σύμφωνες με τις ρυθμίσεις για αφαίρεση της άδειας λειτουργίας και φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών για καταδολίευση της αντλίας.

Το έγγραφο που εστάλη προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης έχει ως εξής:

«Η ΠΟΠΕΚ και η ΟΒΕ είναι από την αρχή υπέρμαχοι της πάταξης της ανομίας στην αγορά καυσίμων και της σύγκρουσης με τα κυκλώματα του λαθρεμπορίου που ζημιώνουν καταναλωτές, Δημόσιο και υγιείς συναδέλφους.

Για τους λόγους αυτούς δηλώνουμε ριζικά αντίθετοι με τις διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης για τις «πειραγμένες» αντλίες, που ισοδυναμούν με οικονομική αμνηστεία για τους επιτήδειους και εξοντώνουν τους νομιμόφρονες συναδέλφους για τυπικές παραβάσεις.

Δηλώνουμε εξαρχής ότι συμφωνούμε με το άμεσο λουκέτο στα πρατήρια που εντοπίζονται μηχανισμοί καταδολίευσης, όπως επίσης με τις ποινές φυλάκισης για τους υπευθύνους. Θεωρούμε ωστόσο ότι το πρόστιμο των 30.000 ευρώ για κάθε «πειραγμένη» αντλία αποτελεί χάδι την ώρα που το οικονομικό όφελος από την κλοπή των καταναλωτών η κοινή λογική λέει ότι είναι πολλαπλάσιο. Την ίδια ώρα, δεν μπορεί ο πρατηριούχος που συλλαμβάνεται να κλέβει το 5 ή 7 % της ποσότητας που χρεώνει στους καταναλωτές να τιμωρείται με πρόστιμο 30.000 ευρώ και εκείνος που έχει απόκλιση 0,6 % να τιμωρείται με 10.000 ευρώ. Διαβεβαιώνουμε το υπουργείο Ανάπτυξης ότι κανένας συνάδελφος δεν θα διακινδύνευε τη φήμη, την περιουσία του και τη σχέση του με τους πελάτες του για να κερδίσει 0,6 %.

Υπενθυμίζουμε ότι από το 1993 το αποδεκτό ποσοστό αποκλίσεων είναι ± 0,5 %, καθώς η Πολιτεία αναγνωρίζει ότι οι φθορές από τη συνήθη χρήση του μηχανολογικού εξοπλισμού μπορούν να οδηγήσουν σε διαφορές τέτοιας τάξης μεγέθους.

Οι περιπτώσεις αυτές είναι προφανές ότι οφείλονται σε απορρύθμιση του ογκομετρητή της αντλίας. Συνεπώς, αν το υπουργείο επιμένει ότι πρέπει να τιμωρούνται και αυτές οι περιπτώσεις το πρόστιμο θα πρέπει να είναι ελάχιστο ώστε οι πρατηριούχοι να θυμούνται και ελέγχουν κάθε πρωί τις αντλίες τους για την καλή τους λειτουργία, αλλά να μην οδηγούνται σε κλείσιμο επιχειρήσεις για τυπικές παραβάσεις.

Παρόμοιες περιπτώσεις μικρής υπέρβασης του θείου προκάλεσαν επιβολή αυστηρών προστίμων ενώ αυτές προκλήθηκαν από υπολείμματα καυσίμων κατά την αλλαγή του είδους καυσίμου στις δεξαμενές  ή από υπολείμματα στο βυτιοφόρο όχημα.

Παρακαλούμε όπως ανοίξει ο διάλογος για την βελτίωση των προβλεπομένων κυρώσεων στο σχέδιο του νέου Α.Κ. ώστε να λειτουργήσει ομαλά η αγορά και να προστατευτούν οι καταναλωτές, ο υγιής ανταγωνισμός και οι νόμιμοι βενζινοπώλες και να τιμωρούνται παραδειγματικά οι παραβάτες.

Σε κάθε περίπτωση ο κλάδος  μας έχει ταχθεί ανοιχτά υπέρ της πάταξης της παραβατικότητας και του λαθρεμπορίου εκφράζοντας τα συμφέροντα των νομίμων βενζινοπωλών οι οποίοι πλήττονται άμεσα από τους παραβάτες. Οι δε τελευταίες περιπτώσεις αποκάλυψης ολόκληρων δικτύων λαθρεμπορίας έδειξε πόσο σωστή είναι η πάγια θέση μας για επίδειξη πολιτικής βούλησης πάταξης αυτών των φαινομένων σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο στα πρατήρια καθώς και η εγκατάσταση ηλεκτρονικών μέσων έλεγχου από το διυλιστήριο μέχρι το πρατήριο για τον έλεγχο της διαδρομής και της τελευταίας σταγόνας όλων των ειδών καυσίμων.»

Για να δείτε το κείμενο του νομοσχεδίου για τον Αγορανομικό Κώδικα πατήστε  εδώ .

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!