| Notaka

Παρουσιάζεται η μελέτη ΓΣΕΒΕΕ-ΠΟΠΕΚ για τη νοθεία και το λαθρεμπόριο καυσίμων

logo_popekΣτο πλαίσιο των προσπαθειών μας να αναδείξουμε το θέμα του λαθρεμπορίου και της νοθείας, η ΠΟΠΕΚ από κοινού με τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδας αναθέσαμε στον Καθηγητή του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ κ. Δ. Μάρδα την εκπόνηση σχετικής μελέτης.

Η Συνομοσπονδία εξέδωσε σχετική ανακοίνωση στην οποία επισημαίνει τα εξής:

«Αποτελεί πλέον κοινή συνείδηση για κάθε Έλληνα πολίτη ότι το λαθρεμπόριο καυσίμων συνιστά χρόνια και χαίνουσα πληγή για την χειμαζόμενη ελληνική οικονομία. Οι απώλειες σε φορολογικά έσοδα για το ελληνικό κράτος κυμαίνονται από 300 έως 500 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως σύμφωνα με τις πλέον μετριοπαθείς εκτιμήσεις. Σε κάθε περίπτωση, το ποσό αυτό μπορεί σήμερα να ανέρχεται στα 800 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως. Στις 13 Ιανουαρίου 2012, σε ομιλία του στη Βουλή, ο πρώην Πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος ανέφερε ότι ο κύκλος εργασιών από αυτές τις «σκιώδεις συναλλαγές» στην αγορά καυσίμων υπολογίζεται στα 2,5 δις Ευρώ ετησίως, τονίζοντας παράλληλα ότι το λαθρεμπόριο καυσίμων αποτελεί πληγή για το ίδιο το Κράτος Δικαίου. Δεν είναι άσχετη με το ζήτημα αυτό, άλλωστε, και η πρόσφατα δημοσιευμένη εκτίμηση του ΔΝΤ, σύμφωνα με την οποία η ολιγοπώληση στην ελληνική αγορά καυσίμων κοστίζει στην ελληνική κοινωνία 1,5 δις Ευρώ κάθε χρόνο.

Ανεξάρτητα, όμως, από το ακριβές ποσό που χάνει το ελληνικό κράτος ετησίως, το ζητούμενο σήμερα είναι: (α) εάν και κατά πόσο η κοινωνία μας και ειδικότερα το πολιτικό μας σύστημα διαθέτει το κατάλληλο θεσμικό οπλοστάσιο για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και την είσπραξη αυτών των πολύτιμων στη σημερινή συγκυρία εσόδων και (β) εάν και κατά πόσο το ήδη υφιστάμενο θεσμικό καθεστώς και οι ειδικές του προβλέψεις υλοποιούνται και εφαρμόζονται.

Στο πλαίσιο αυτό το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδας (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ) σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) αποφάσισε τη σύνταξη μιας αρχικής μελέτης με σκοπό την παρουσίαση προτάσεων πολιτικής για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και της νοθείας στην αγορά των καυσίμων. Η μελέτη αυτή ανατέθηκε στα μέσα του περασμένου Αυγούστου στον Καθηγητή του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ κύριο Δημήτρη Μάρδα.

Η μελετητική ομάδα με επικεφαλής τον Καθηγητή κύριο Δημήτρη  Μάρδα επεδίωξε, στο περιορισμένο χρονικό διάστημα που διέθετε, να συγκεντρώσει τις υπάρχουσες προτάσεις και κατόπιν να τις εμπλουτίσει με συγκεκριμένες βελτιώσεις, εφικτές να υλοποιηθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Εξαιτίας αυτού του περιορισμένου χρόνου, είναι αναμενόμενο και εύλογο η μελέτη να μην έχει εξαντλήσει το θέμα. Έτσι σε ένα συνεκτικό κείμενο, το οποίο απευθύνεται σε όσους γνωρίζουν το πρόβλημα της νοθείας και του λαθρεμπορίου στην αγορά καυσίμων, συστηματοποιούνται οι υπάρχουσες απόψεις και προτάσεις με την εισαγωγή επιπρόσθετων και συγκεκριμένων λύσεων στα όσα προτείνονται.

Η μελέτη αρχίζει με μια συνοπτική παρουσίαση της αγοράς στο θέμα της νοθείας και του λαθρεμπορίου καυσίμων και συνεχίζει με την παράθεση στοιχείων σχετικά με το πρόβλημα των εικονικών εξαγωγών στα χερσαία σύνορα. Σε μία επόμενη ενότητα παρουσιάζονται οι θέσεις και οι προτάσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) και του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ) σε σχέση με το θέμα της νοθείας και της λαθρεμπορίας καυσίμων. Συνιστά, μάλιστα, θετικό στοιχείο ότι οι θέσεις των δύο φορέων συμπίπτουν. Οι προτάσεις των δύο φορέων εμπλουτίζονται στη συνέχεια με αντίστοιχες προτάσεις της μελετητικής ομάδας. Στη συνέχεια ακολουθούν δύο ενότητες με θέμα τα Ναυτιλιακά Καύσιμα και το ρόλο των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε. Η παρουσίαση από την εμπειρία άλλων χωρών τόσο ως προς το πρόβλημα της νοθείας και της λαθρεμπορίας καυσίμων όσο και ως προς τους τρόπους αντιμετώπισής του καθώς και η σκιαγράφηση ορισμένων περιπτώσεων λαθρεμπορίου καυσίμων στην Ελλάδα, όπως αυτές αναδείχθηκαν στην τρέχουσα δημοσιότητα, αποτελούν το αντικείμενο της έκτης και έβδομης ενότητας αυτής της μελέτης αντίστοιχα. Η μελέτη, τέλος, κλείνει με μια ενότητα που εμπεριέχει προτάσεις πολιτικής πέραν αυτών που έχουν προβάλλει οι δύο φορείς.

Η ΓΣΕΒΕΕ είναι σταθερά υπέρ του δραστικού περιορισμού κάθε δραστηριότητας που λαμβάνει χώρα στη «σκιώδη οικονομία». Μάλιστα, σε πρόσφατο υπόμνημα που κατέθεσε στον Υπουργό Οικονομικών αναφέρει μεταξύ άλλων: «Περιορισμός της παραοικονομίας με πρώτο και ευκολότερα εφικτό στόχο τη μεγάλη σε μέγεθος και μικρότερη σε έκταση σε ό,τι αφορά τους εμπλεκομένους. Άρα και με λιγότερο κόστος κρατικής διαχείρισης. Απαιτείται βέβαια ισχυρή πολιτική βούληση για τη σύγκρουση με μεγάλα και ισχυρά οικονομικά και πολιτικά(;) συμφέροντα. Το λαθρεμπόριο καυσίμων…αλλά και το παραεμπόριο πρέπει να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά. Ας κάνουμε χρήση καλών πρακτικών και τεχνογνωσίας άλλων κρατών που είχαν την πολιτική βούληση και περιόρισαν δραστικά το λαθρεμπόριο…Η απώλεια του κράτους σε φόρους από αυτές τις δραστηριότητες είναι πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Οι επιτυχείς και αποφασιστικές παρεμβάσεις στους παραπάνω τομείς παράνομων οικονομικών δραστηριοτήτων θα λειτουργούσαν παραδειγματικά και θα διευκόλυναν ανάλογες παρεμβάσεις και σε άλλους τομείς της παραοικονομίας (πλαστά και εικονικά τιμολόγια, μη έκδοση παραστατικών στις συναλλαγές, κλπ.).»

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!